سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خود مراقبتی کلید رفع بسیاری از مشکلات است

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان خود مراقبتی را کلید رفع بسیاری از مشکلات دانست و گفت: کاری که یک فرد برای سلامت خود می‌کند هیچ فرد، نهاد و یا سازمان دیگری نمی‌تواند انجام دهد.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا، دکتر" علی اکبر حق‌دوست" در نخستین روز از هفته سلامت افزود: خودمراقبتی را باید جامع دید و تنها در  پیگیری درمانی نبینیم بلکه خود مراقبتی رفتارهای خود آگاهانه و فاصله گرفتن از عوامل خطر در زمینه بیماری های جسم، روان، جامعه و معنویت است.

وی اظهار داشت: تاثیر متقابلی که افراد می‌توانند بر یکدیگر داشته باشد نکته مهم و قابل توجهی در خود مراقبتی است، زیرا من به عنوان یک فرد می‌توانم خود مراقبتی داشته باشم و خود را به نوعی بیمه کنم و در عین حال می‌توانم در اطرافیان، خانواده و محیط کار، این نوع رفتارهای خود مراقبتی را اشاعه دهم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان نقش مادر و زن را در خود مراقبتی مهم دانست و گفت: نقشی که مادر در خانواده به عنوان الگو ایفا می‌کند هم در رفتارهای خود مراقبتی تاثیر می‌گذارد و  هم باعث ارتقاء سلامت خانواده می‌شود.

 وی اضافه کرد: رفتارهای خود مراقبتی مادران باعث می شود که این رفتارها در نسل های بعدی گسترده و به ودیعه گذاشته شود.

دکتر حق دوست با تاکید بر این مطلب که ما وظیفه شرعی و اخلاقی و قانونی داریم تا برای سلامت خودمان فعالانه اقدام کنیم، اظهار داشت:  در این رابطه علاوه بر اینکه بحث پیشگیری از بروز بیماری‌ها باید مورد توجه قرارگیرد تشخیص و درمان زودرس نیز مورد نظر است.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.