سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو هیئت‌مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

بخش تولید نیازمند یارانه نقدی است/نقدینگی در تولید جریان ندارد

دنیانور گفت: با توجه به نبود نقدینگی و بالا بودن معوقات بانکی تولیدکنندگان بهتر است یارانه به صورت نقدی به این حوزه تعلق گیرد.

احمد دنیانور عضو هیئت‌مدیره انجمن تولید کنندگان فولاد در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه هم‌اکنون واحدهای تولیدی با دو مشکل اساسی مواجه‌اند اظهار داشت: مشکل اول نبود نقدینگی و مشکل بعدی تأمین مواد اولیه است.
 
وی با اشاره به اینکه بخش تولید بر اثر اجرای فاز دوم با دو مشکل دیگر مواجه خواهد شد گفت: افزایش قیمت حامل‌های انرژی و بالا رفتن هزینه‌ها به صورت پلکانی و غیرمستقیم همچون هزینه حمل و نقل تولید را با چالش مواجه خواهد کرد.
 
دنیا نور تصریح کرد: بنابراین کمبود نقدینگی، تأمین مواد اولیه، ‌بالا رفتن هزینه‌ها و افزایش قیمت حامل‌های انرژی می‌طلبد یارانه نقدی به بخش تولید اختصاص یابد.
 
به گفته عضو هیئت‌مدیره انجمن تولید کنندگان فولاد اختصاص یارانه غیرنقدی به بخش تولید نوعی اتلاف انرژی است.
 
وی با بیان اینکه اختصاص یارانه بخش تولید به بیمه کارفرما عملیاتی نیست تصریح کرد: به عنوان مثال بیمه تأمین اجتماعی به عنوان یک بنگاه مستقل با وجود بحران شدید نیازمند درآمد زیادی است، که دولت قادر به پرداخت نخواهد بود.
 
به گفته دنیا نور، تخصیص یارانه به بیمه کارفرما نمی‌تواند تأثیر چندانی در قیمت تمام شده کالا بگذارد.
 
عضو هیئت‌مدیره انجمن تولید کنندگان فولاد خاطرنشان کرد: عمده‌ترین مشکل تولید کنندگان نداشتن نقدینگی و بالا بودن سود بانکی است از این رو یارانه لازم است به صورت نقدی به این قشر تعلق گیرد.
 
وی با بیان اینکه تنها راهکار دولت برای کمک به بخش تولید تأمین نقدینگی است افزود: تأمین نقدینگی و کمک به خروج واحدهای تولیدی از مطالبات معوق‌شان ضروری است.

انتهای پیام/
برچسب ها: تولیدی ، مشکل ، نقدینگی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.