سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در پی صدور بیانیه‌ای در ممانعت از صدور ویزا برای "حمید ابو طالبی"؛

واشنگتن پست: اوباما هم راه بوش را پيش گرفته است

روزنامه واشنگتن پست نوشت: باراک اوباما زمانی که سناتور بود از اقدام رئیس جمهور وقت در زمینه صدور بیانیه مکتوب انتقاد می کرد اما زمانی که خود به ریاست جمهوری رسید، خیلی سریع به ارزش چنین بیانیه هایی پی برد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛ روزنامه واشنگتن پست نوشت: باراک اوباما زمانی که سناتور بود از اقدام رئیس جمهور وقت در زمینه صدور بیانیه مکتوب انتقاد می کرد اما زمانی که خود به ریاست جمهوری رسید، خیلی سریع به ارزش چنین بیانیه هایی پی برد.    

روزنامه واشنگتن پست در تحلیلی به قلم جاناتان اچ ادلر افزود: باراک اوباما قول داده بود نسبت به سلف خود از این بیانیه های مکتوب کمتر و مسئولانه تراستفاده کند. 

جمعه گذشته اوباما قانون 2195 را امضا کرد، قانونی که مانع صدور روادید آمریکا برای افرادی می شد که در اقدامات تروریستی دست داشته اند. هدف اصلی این اقدام "حمید ابوطالبی"، نماینده جدید ایران در سازمان ملل بود که گفته می شود در عملیات گروگان گیری سال 1979 در سفارت آمریکا در تهران دست داشته است. 

با وجود آن که اوباما این قانون را امضا کرد اما در یک بیانیه مکتوب اظهار داشت که این قانون از نظر وی جنبه مشورتی دارد و الزام آور نیست. در بیانیه اوباما که بسیار به موضع گیری های جرج دبلیو بوش شباهت دارد، آمده است که قانون 2195 اصلاحیه ای است برای ماده 407 قانون روابط خارجی.   

اوباما در بیانیه خود تاکید کرده است که جاسوسی و اقدامات تروریستی بر ضد آمریکا و متحدان این کشور بدون تردید مشکلات بزرگی هستند که او هم مانند کنگره درمورد آنها نگران است. 

اوباما در ادامه افزوده است: با این وجود همانند رئیس جمهور بوش معتقدم محدود کردن اختیارات قانونی رئیس جمهور در قبول یا رد سفرای دیگر کشورها نه قانونی است و نه یک راه حل عملی.

انتهای پیام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.