سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران:

آموزش مهارتهای خود مراقبتی به دانش آموزان متناسب با تحولات روز

چهاربند با بیان اینکه آموزش و پرورش نقش بسزایی در افزایش سطح آموزش دارد، گفت: در تلاش هستیم دانش، مهارت و باورهای مناسب در خصوص خود مراقبتی را متناسب با تحولات روز به دانش آموزان منتقل کنیم.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، اسفندیار چهاربند مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران امروز اول اردیبهشت در مراسم روز اول هفته سلامت که در مدرسه دخترانه فرزانگان برگزار شده بود، گفت: برگزاری هر ساله هفته‌ای به نام سلامت حاکی از اهمیت این مقوله در سیاست‌های کلی نظام جمهوری اسلامی ایران است، باید توجه داشت که بعد از شبکه بهداشتی و درمانی که در سراسر کشور به ملت بزرگ ایران خدمات ارزشمندی می‌دهد آموزش و پرورش شبکه بزرگ دیگری است که باید به طور یکسان و با اصل برابری به همه افراد تعلیم دهد. 

وی افزود: حوزه بهداشت و درمان و آموزش و پرورش دو دستگاهی هستند که بیشترین بودجه کشور را برای ترویج خدمات در دو مولفه آموزش و سلامت به خود اختصاص می‌دهند چرا که این دو مقوله به شدت به هم وابسته هستند در واقع هر چه سطح آموزش افزایش پیدا کند تاثیر پذیری آن در افزایش سطح سلامت در جامعه بیشتر نمود پیدا می‌کند. 

چهاربند عنوان کرد: فردی شایستگی دارد که اولا دانش سلامتی داشته باشد دوم مهارت استفاده از آن را داشته باشد و سوم بتواند آن مهارت را به نحوه احسن اجرا کند. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: تعلیم و تربیت یکی از اهداف مهمی است که آموزش و پرورش باید آن را به نحوه احسن به دانش آموزان ارائه دهد تا دانش آموزان در آینده بتوانند با حفظ سلامتی خود به وسیله به کار گیری آموزه‌هایشان توانمندی مناسب را کسب کنند. 

وی با بیان اینکه بی‌توجهی به این مقوله هم برای فرد و هم برای جامعه هزینه خواهد داشت، خاطر نشان کرد: در تلاش هستیم دانش، مهارت و باورهای مناسب در خصوص خود مراقبتی را متناسب با تحولات روز به دانش آموزان منتقل کنیم. 


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.