سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک کارشناس اقتصادی عنوان کرد

ضرورت تبدیل بخش خصوصی به "تعاونی"

برنامه‌ریزی در حوزه تعاون باید به گونه‌ای باشد که بخش خصوصی برای حضور در تعاونی تشویق شود.

محمدحسین فاتحی کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، گفت: برنامه‌ریزی در خصوص تعاون باید به گونه‌ای باشد که بخش خصوصی تشویق به حضور در تعاونی‌ها شود.
 
وی ادامه داد: در حال حاضر تفسیر درستی از تعاونی در اقتصاد ایرانی نمی‌شود و اکثر سرمایه‌هایی که نمی‌خواهند در بخش دولتی وارد شوند بخش تعاونی در این میان زمینه مساعدی برای حضور در اقتصاد با سرمایه اندک و از نوع تعاونی است.
 
این کارشناس با توجه به شیوه سهم‌بندی در تعاونی‌ها اضافه کرد: یکی از دلایلی که بخش خصوصی به سمت بخش تعاونی نرفته عدم تأمین صنعت است که دولت باید بدون دخالت در ساختار تعاونی‌ها با ارائه تسهیلات فقط نقش ناظر باشد و با احترام به آزادی عمل تعاونی‌ها سبب توسعه بخش تعاونی در اقتصاد شود.
 
فاتحی تصریح کرد: بخش خصوصی با مسئولیت محدود بر سر نفر یا دو نفر تعلق دارد. مهم‌ترین تفاوت بخش تعاونی با دولتی در میزان سهم‌دهی به افراد است. در بخش تعاونی هر نفر یک رأی دارد و نه هر سهم.  
 
این کارشناس اظهار داشت: با تبدیل بخش خصوصی به تعاونی مردم در فعالیت اقتصادی در مقابل دولت نیستند بلکه همگام با آن پیش می‌روند.
 
وی در پایان گفت: تعاونی نهادی حقوقی است که ضامن سرمایه و حقوق هر فرد است با تقویت بخش تعاونی مسئولیت مردم در اقتصاد و تولید محدود نیست.

انتهای پیام/
برچسب ها: تعاونی ، حوزه ، اقتصاد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.