سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

بيداري اسلامي، عامل نابودی استکبار جهانی است

استاد الهيات و معارف اسلامي دانشگاه مصر گفت: بيداري اسلامي، عامل نابودی ظلم، استبداد و استکبار جهانی است.

دكتر محمد تيجاني سماوي در گفتگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد افزود: آستان قدس رضوی بعد از پيروزي انقلاب اسلامی ایران فعالیت‌های ارزشمندی را در زمینه‌های مختلف دینی، فرهنگی، هنری انجام داده است که توجه به این امر، زمینه‌ی آگاهی و افزایش اطلاعات تمامی زائران این بارگاه مقدس را در امور مختلف فراهم می‌سازد.

وی گفت: گسترش افکار امام خمینی(ره) و آگاهی جوانان و دانشگاهیان با این عقاید و اصول موجب شده است تا انسان‌های بیشتری در جهان با ایشان آشنا شوند و تمام تلاش خود را برای دست‌یابی به این آموزه‌ها انجام دهند.

تیجانی سماوی افزود: توجه به دین اسلام و گسترش تعالیم والای آن، یکی از اهداف رهبر معظم انقلاب است که این امر باید در سایر کشورهای مسلمان مورد توجه قرار گیرد.

اين نویسنده‌ی کتاب معروف «آنگاه که هدایت شدم» عنوان کرد: آگاهی‌بخشی و انتشار معارف ائمه اطهار(ع)، زمینه‌ی گسترش مذهب تشیع را در جهان فراهم كرده و دست‌یابی به این غايت با تلاش و کوشش کشورهای اسلامی امکان‌پذیر است.

وی با اشاره به چگونگی گرایش ایشان به مذهب تشیع گفت: اخلاق و رفتار شیعه، ارتباط و دیدار نزدیک با مراجع و علمای مذهب شیعه در گرایش یک مسلمان به این مذهب بسیار تأثیر‌گذار است و نقش اساسی را در این زمینه ایفا می‌کند.

اين استاد مدعو دانشگاه المصطفی قم ادامه داد: وجود حوزه‌های علمیه‌ی مختلف و دانشگاه‌های فراوان در ایران، زمینه‌ی گسترش علوم دینی را افزایش داده است و تأثیر بسزایی را با خود به همراه داشته است.

وی تبليغ دين مبین اسلام را در کشورهای آفریقایی بسيار سخت دانست و بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران پشتیبان محکمی برای تبلیغ این دین الهی در جهان به شمار می‌آید و مراجع و علمای ايران تمامی مبلغان فعال در این حوزه را حمایت می‌کنند.

تیجانی سماوی در ادامه به بیداری اسلامی و روند رو به رشد آن پرداخت و ابراز داشت: رشد این حرکت، در جهان امری غیرقابل انکار است و گسترش بیداری در کشورهای مسلمان نشأت گرفته از انقلاب ایران و آرمان‌های آن است.

وی در پایان پیشنهاد داد: ایران با تأسیس حوزه‌های علمیه، برگزاری جلسات دیدار با مراجع علمیه در کشورهای مختلف، بهبود روابط میان کشور ایران و سایر کشورهای آفریقایی و عربی و برخورداری سایر کشورها از پشتیبانی ایران زمینه‌ی گسترش آگاهی و بیداری را در جهان فراهم می‌کند

انتهای پیام//س

برچسب ها: بیداری ، اسلامی ، استکبار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.