سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مازندران/

اهدای 6200 واحد خون توسط مردم تنکابن و عباس‌آباد

رئیس پایگاه انتقال خون تنکابن و عباس‌آباد گفت: مردم تنکابن و عباس‌آباد سال گذشته با حضور در پایگاه انتقال خون 6 هزار و 247 واحد خون اهدا کردند.

ندا معصومی در گفتگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران ساری ، از اهداء 6 هزار و 247 واحد خون توسط مردم این دو شهرستان در سال گذشته خبر داد.

وی گفت: در سال گذشته نسبت به سال قبل آن با کاهش محسوس آمار خون‌گیری مواجه بودیم که بخشی از آن به دلیل بازنشستگی 25 درصد از کل نیروها در پایگاه و حذف تیم‌های خون‌گیری سیار در حوزه دو شهرستان تنکابن و عباس‌آباد بود و به همین علت مجبور شدیم خون‌گیری از اهداکنندگان را متمرکز در محل پایگاه انجام دهیم.

وی افزود: بخش دیگر مشکلات که منجر به کاهش خونگیری شد شرایط عمومی کشور به ویژه سال 92 با توجه به اعمال تحریم‌های غرب و کمبودهای ناشی از آن بود و به همین علت با توجه به اینکه اهدا کننده کافی داشتیم اما مجبور شدیم در خون‌گیری با توجه به رفع نیازهای اساسی و اکتفا به تأمین نیازهای ضروری منطقه، اقدام به خونگیری کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به همه مسائل وضعیت ذخایر موجود در پایگاه جوابگوی نیاز مراکز درمانی و بیمارستان‌های منطقه بوده است و در برخی از موارد نیز به شهرستان‌های همجوار و استان‌های تهران و گیلان نیز خون یا فرآورده‌ها خونی ارسال کردیم.

این مقام مسئول اظهار داشت: از ابتدای سال 92 تا پایان اسفند در مجموع در دو شهرستان 6 هزار و 247 واحدخونی در این پایگاه از سوی مردم تنکابن و عباس‌آباد اهدا شد که از این تعداد 3 هزار و 655 نفر آنها اهداکننده مستمر خون بودند و یک‌هزار و 296 نفر نیز برای بار نخست خون اهدا کردند.

معصومی افزود: آمار اهدای خون گروه منفی این پایگاه 721 واحد بود و تاکنون حتی در جریان بحران برف برای ارائه خون کمبودی نداشتیم اما برای اینکه میزان ذخایرمان به حد صفر نرسد و افزایش ضریب اطمینان، از پایگاه‌های دیگر در استان اقدام به تأمین نیاز خونی کردیم.

رئیس پایگاه انتقال خون تنکابن و عباس‌آباد تصریح کرد: در سال 92 با کاهش آمار مواردی که در آزمایش‌های ویژه بیماری‌های عفونی، مثبت تائید شده بودند نسبت به سال 91 با کاهش مواجه بودیم.

معصومی از جمله دلایل مهم این کاهش را غربالگری مناسب توسط پزشکان معاینه قبل از خون‌گیری عنوان کرد و افزود: در این ارتباط و دقت نظری که همکارانم به ویژه در معاینه و آزمایشگاه در بحث غربالگری دارند، تقدیر و تشکر می‌کنم.

برچسب ها: اهدا ، توسط ، تنکابن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.