سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز/

گسترش مجتمع فرهنگي و مرکز سعدي شناسي در کنار آرامگاه سعدي

رییس سازمان میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی کشور بر گسترش مجتمع فرهنگی و مرکز سعدی شناسی در کنار آرامگاه سعدی تاکید کرد .

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ سلطانی فر در مراسم یادواره سعدی در شیراز با بزرگداشت مقام این شاعر بلند آوازه گفت: می کوشیم با تکمیل مجتمع فرهنگی و مرکز سعدی شناسی در کنار آرامگاه سعدی ، اندکی از دین خود را به این شاعر بزرگ و شهر شیراز ادا کنیم.

وی افزود : آثار بر جا مانده از سعدی بهترین گواهی است که نه تنها او را شاعر و نویسنده ای توانا معرفی می کند ، بلکه او فرزانه ای است خرمند که در عرفان، علوم دینی ، اخلاقیات، عرفان و سیاست و شناخت اجتماع متبحر است.

رییس سازمان میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی کشور بیان کرد: به فرموده مقام معظم رهبری تجلیل از سعدی تنها تجلیل از شعر و کلام شیوا نیست که تجلیل معرفت و اخلاق و اندیشه نیز هست.

وی ادامه داد: استادی سعدی در این است که قادر است از تمام اطلاعات وسیع خود در بیان مواضع و نگارش داستانهای آموزنده و سرودن ابیات و مثنوی ها و قصاید نغز سود جوید و آنها را به زبان ساده و شیرین که قابل استفاده همگان باشد بیان کند.

سلطانی فر افزود : گلستان و بوستان دو اثر نغز به جا مانده از سعدی است و گلستان او زیباترین اثر منثور فارسی در زمینه مسائل اخلاقی و اجتماعی است .

رییس سازمان میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی کشور گفت : بوستان که زاده خیال و جهان آرمانی و مطلوب سعدی است آکنده از نیکی، پاکی، ایمان و صفاست و حقایق انسان آنگونه که باید باشد رخ می نماید و شاعر با گشودن 10 باب به کسانی که قصد گل گشت در این فضا را دارند آنها را در این مدینه فاضله راهبری می کند که در چشم انداز آن انسان بر قله رفیع آدمیت قرار می گیرد.

انتهای پیام/س

برچسب ها: گسترش ، فرهنگی ، مرکز ، سعدی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.