سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دانستني هاي كاري؛

3 استراتژی مهم برای "معامله" با افراد پیچیده

رالف والدو امرسون کارشناس مسائل اقتصادی بر این باور است که هیچ چیزی نمی تواند به اندازه ی معامله نمیتواند مردان را گیج و متحیر سازد. این بیشتر در زمانی که معامله قرار است با افرادی که شخصیت های پیچیده ای دارند انجام شود صدق می کند.

گروه بازار باشگاه خبرنگاران، به شما پیشنهاد می کند که از 3 راهکار زیر استفاده کنید.

مارک گولستون روان پزشک و مشاور در لس آنجلس معتقد است که هر کسی برای خوئد رمز و راز های شخصیتی و رفتاری دارد اما برای اینکه بتوانیم با افرادی که پیچیده به نظر میرسند یا افرادی که تند مزاج هستند و دائما در حال گله و شکایت از دیگران اند معامله ی خوبی داشته باشیم

1-هیچ گاه طرف مورد معامله را ساده لوح در نظر نگیرید.

شما در همان وهله ی اول که متوجه شدید طرف تان شخصیت پیچیده ای دارد باید انتظارات تان را از نتیجه ی معامله برای خود روشن سازید. هرگز نباید برای معامله با این افراد نگرانی داشته باشید بلکه باید مراقب رفتار خود باشید به خودتان بگویید که از پس این کار بر می آیید و معامله ی خوبی را انجام می دهید این گونه افراد اغلب سعی میکنند دیگران را سرزنش کنند یا با برخورد تند دیگران را از خود برنجانند اما شما باید بدانید که این مشکل از آنها است نه شما. گولستون معتقد است که بیشتر افرادی که سخت گیر هستند سعی میکنند عدم صلاحیت، عدم توانایی و یا چیزهایی را که میخواستند بدست بیاورند و نیاوردند را در شخصیت شان پنهان کنند بنابراین شما نباید همانطور سخت گیری ها را تکرار کنید بلکه باید بدانید که افراد دارای شخصیت های مختلف هستند و ممکن است شما در تجارتتان مجبور باشید با این افراد معامله کنید.
 
2- گولستون میگوید:همیشه اجازه دهید که صحبت این افراد سخت گیر و پیچیده تمام شود و بعد شما صحبت کنید اگر شما آرام باشید و خونسرد طرف مورد معامله هم آرام تر برخورد میکند و به اصطلاح عقب نشینی میکند. زمانی که نوبت شما رسید صحبت کنید و در نهایت آرامش مذاکره کنید اگر شما هم سخت گیر و تند باشید معامله ای انجام نمیشود.
 
3-در کل همیشه سعی کنید در معامله ها و برخورد با افراد زوایای مختلف شخصیت آنها را بشناسید. گولستون معتقد است یک کارآفرین یا تاجر نباید در هیچ شرایط کاری تند برخورد کند چه با کارمندان چه با مشتریان زیرا این باعث از دست دادن افراد با تجربه ای که برای شما کار می کنند خواهد شد اما همیشه سعی کنید خود را از این افراد پیچیده دور نگه دارید اگر هم جایی برای معامله مجبور به مذاکره شدید باید با آرامش مذاکره کنید تا معامله ی موفق تری داشته باشید.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.