سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بجنورد/ معاون وزیر راه و شهرسازی:

تخصیص پروژه‌های راهسازی امسال به 70 درصد افزایش می‌یابد

معاون راه روستایی وزارت راه و شهرسازی گفت: امسال شرایط بودجه کشور تغییر کرده و در مجموع مثبت ارزیابی می‌شود و با توجه به واقعی بودن بودجه امیدواریم امسال بالای 70 درصد تخصیص داشته باشیم


به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بجنورد به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی سید حسین میرشفیع در نشست با استاندار خراسان شمالی افزود: براساس قانون بودجه، امسال تمام اعتبارات بخش راه روستایی در اختیار استان ها قرار می گیرد.

وی گفت: حدود 6 میلیارد تومان مطالبات پیمانکاران استان پرداخت شده و به زودی 2 میلیارد تومان دیگر نیز پرداخت خواهد شد.

به گفته معاون راه روستایی وزارت راه و شهرسازی اعتباراتی هم از وزارت نفت در اختیار وزارتخانه راه و شهرسازی قرار گرفته است هر استان که پروژه‌های زیادی را آماده آسفالت کند قیر مورد نیاز آن را توسط وزارتخانه اختصاص خواهیم داد.

میر شفیع اضافه کرد: در حوزه راه روستایی استان خراسان شمالی رتبه‌های آخر کشور را دارد که نیاز به تلاش و توجه ویژه دارد تا به میانگین کشوری برسد.

استاندار خراسان شمالی هم راه و آب روستایی اولویت نخست استان عنوان کرد و گفت: قصد ما این است همه اعتبارات ماده 180 را به عمران و آبادانی روستایی اختصاص دهیم تا شاخص‌های ما ارتقاء پیدا کند .

سید علی اکبر پرویزی بیان داشت: با توجه به مشکلی که در برخی محورها برای روکش آسفالت داریم اداره کل راه و شهرسازی از ظرفیت ماشین آلات بنیاد مسکن و شهرداری‌ها استفاده کند.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان شمالی هم در این نشست گفت : 423 کیلومتر راه روستایی در دست اقدام داریم که توسط پیمانکاران در حال آماده سازی است که پیگیری خواهیم کرد تا 50 درصد آن امسال به مرحله آسفالت برسد.

علی‌اصغر بدیعی‌مقدم ادامه داد: در راه روستایی از نظر روستاهای بالای 50 خانوار 12 درصد نسبت به میانگین کشوری پایین هستیم که تمام تلاش ما این است که به میانگین کشوری نزدیک شویم.

وی اضافه کرد‌: حدود 15 میلیارد مطالبات داشتیم که با مساعدت معاون محترم وزیر تاکنون 6 میلیارد پرداخت شده که نسبت به استان‌های همجوار رقم قابل توجه ای است/س

برچسب ها: تخصیص ، پروژه ، راهسازی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.