سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بندرعباس /

پایان ساخت بزرگترین شناور جمع آوری آلودگیهای نفتی بنادر جنوبی در بندرعباس

بزرگترین شناور جمع آوری آلودگیهای نفتی بنادر جنوبی در بندرعباس تا دو ماه آینده به اداره کل وبنادر ودریا نوردی هرمزگان واگذار می شود .

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بندرعباس رئیس اداره تعمیرات دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت : ساخت این شناور در مجتمع ایزوایکو در بندرعباس با ظرفیت ۵۰۰ تن جمع آوری و ذخیره آلودگی نفتی باهدف تبدیل مجتمع بندری شهید رجائی به بندر سبز به پایان رسیده است ودر حال انجام دادن آزمایشهای پایان ساخت است .


بروغنی افزود : این شناور حدود ۴ متر آبخور و سرعتی معادل ۱۶ گره دریایی دارد ویکی از پیشرفته ترین شناورهایی است که در صورت بروز آلودگی نفتی بزرگ، می تواند در سریعترین زمان ، برای پاکسازی آبهای آلوده استفاده شود .

رئیس اداره تعمیرات دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: این شناور در مدت ۱۸ ماه بااعتبار ۲۱ میلیون یورو ساخته شده است .

کارشناس مسئول مقابله با آلودگی نفتی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز گفت : کنوانسیون بین المللی مقابله در برابر آلودگی نفتی، کنوانسیون جلوگیری از آلودگی کشتی ها و پروتکل آمادگی و همکاری در برابر آلودگی ناشی از مواد خطرناک و سمی از جمله کنواسیون هایی است که جمهوری اسلامی ایران هم اکنون عضو آن است.

پاکروان گفت: در سال ۱۳۹۲ حدود ۷ هزار مترمکعب زائدات نفتی کشتی ها جمع آوری و به مراکز بازیافت انتقال یافت و در طرح پاکسازی دریا از کشتی های مغروق ۴ فروند یدک کش بیرون آورده شد.

وی افزود : در همین زمینه در چند سال اخیر ۲میلیون یورو تجهیزات مقابله با آلودگی نفتی شامل پمپ های جمع آوری نفت و دیوارهای محدود کننده خریداری شده است و بندر شهید رجایی بعنوان یکی از بنادر مجهز از نظر تجهیزات مقابله با آلودگی در خلیج فارس شناخته شده است .

وی افزود: به پیشنهاد سازمان منطقه ای اضطرار دریایی (راپمی) و موافقت این سازمان یک مرکز منطقه ای به اسم مرکو بزودی در قشم راه اندازی می شود و این مرکز چهارمین مرکز منطقه ای در سواحل خلیج فارس است./س
 



برچسب ها: شناور ، نفتی ، بندرعباس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.