سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یزد/

ايجاد سایت پایلوت مشارکت جوامع محلی در مناطق آزاد استان/لزوم تامین آب منطقه مهم حیات وحش سیاهکوه

مدیر طرح حفاظت از یوزپلنگ آسیایی از برخی از زیستگاه‌های یوزپلنگ که خارج از مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان يزد قرار دارد، بازديد كرد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز یزد

هومن جوکارمدیر طرح حفاظت از یوزپلنگ آسیایی به همراه برخی کارشناسان اداره کل محیط زیست استان، از برخی زیستگاه‌های یوزپلنگ که خارج از مناطق تحت مدیریت محیط زیست قرار دارد، بازدید کرد.

در جريان اين بازديد و از آنجايی که در سند اخیر طرح بین‌المللی حفاظت از یوزپلنگ، موضوع مشارکت جوامع محلی در حفاظت از زیستگاه‌های یوز دیده شده است، مقرر شد تا نتیجه این بازدید و نیز بازدید تکمیلی که در آینده نزدیک انجام خواهد شد، منجر به انتخاب یک سایت پایلوت مشارکت جوامع محلی در حفاظت از تنوع زیستی در مناطق آزاد استان و با همکاری متخصصین امر نسبت به اجرایی شدن این هدف مهم اقدام شود.

گفتني است؛‌ همچنين دکتر "سعيد نمکی" مشاور معاون ريیس‌جمهور و ريیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان یزد و نیز برخی دوستداران طبیعت از پارک ملی سیاهکوه و بعضی از آب‌انبارها و نیز شکارگاه‌های منطقه بازدید کردند.

در جريان اين بازديد در مورد منابع پایدار و سبز برای تأمین آب مورد نیاز حیات وحش سیاهکوه نیز بحث و تبادل نظر شد و مقرر شد تا بر اساس انعکاس نتایج حاصله، پیگیری لازم در این مورد توسط اداره کل محیط زیست استان انجام شود./س
برچسب ها: بازدید ، منطقه ، سیاهکو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.