سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک خواننده:

موسیقی متأثر از مسائل اجتماعی و اقتصادی است

"مسعود امامی" گفت: خواسته یا ناخواسته مسائل جامعه وارد آثار موسیقی می‌شود و هیچ اثری بدون تأثیر پذیری مستقیم از جامعه نیست.

مسعود امامی، خواننده موسیقی پاپ در گفتگو با خبرنگار موسیقی باشگاه خبرنگاران در خصوص ورود مسائل اجتماعی و اقتصادی در آثار موسیقی گفت: خواسته یا ناخواسته مسائل جامعه وارد آثار موسیقی می‌شود و هیچ اثری بدون تأثیر پذیری مستقیم از جامعه نیست. مسائل اجتماعی و اقتصادی در کارهای حسی روابط عاطفی نیز نقش دارد.

وی افزود: همه‌ی کارهای عاشقانه بر  اساس زمان خود تولید شده‌اند برای مثال آثار دهه‌ی 50(علی کنکوری)، دهه‌ِی 60 مسائل خود و عاشقانه‌ها دهه 80 همه از مسائل زمان خود تأثیر پذیرفته‌اند.

وی تصریح کرد: مسائل اجتماعی و اقتصادی روی موزیک و آهنگسازی نیز تأثیر می‌گذارند. تا به حال مردم دنبال آثاری با ریتم‌ آرام و ملایم بودند در حالی که امروزه خواهان آثاری با ریتم‌‌های تند تر هستند و به خاطر وضعیت اقتصادی موجود حوصله گوش دادن به آهنگی که ترانه‌ی آن عمیق باشد را ندارند و دنبال آهنگ‌هایی هستند که مضمون ترانه‌ی آن مشخص و واضح باشد.

وی عنوان کرد: بر اساس زمانه آثار مناسبتی و سفارشی به طور مستقیم در ترانه‌ آن‌ها به مسائل روز می‌پردازد. برای مثال آهنگ مرگ بر آمریکا یا ترانه‌های که برای وفات یا ولادت ائمه اطهار ساخته می‌شود.


انتهای پیام/ اس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.