سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد کرج به مناسبت ولادت حضرت زهرا(س)

دشمنان كمين‌كرده جمهوری اسلامی، سعی در ترويج بی‌بند و باری در فضای دانشگاه دارند

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد کرج، در تجمع بزرگ مردمی استان البرز به مناسبت سال‌روز ولادت حضرت فاطمه(س)، بیانیه‌ای قرائت و مطرح کردند: مسئولان وزارت علوم و دانشگاه آزاد اسلامی می‌بايست به موجب تصويب و ابلاغ طرح حجاب و عفاف در سال 94 برنامه جامع فرهنگی را با در نظرگرفتن الگوی اسلامی-ايرانی پوشش و تنوع در محيط‌‍‌های دانشگاهی تدوين كنند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد کرج، در تجمع بزرگ مردمی استان البرز به مناسبت سال‌روز ولادت حضرت فاطمه(س)، بیانیه‌ای قرائت و مطرح کردند: مسئولان وزارت علوم و دانشگاه آزاد اسلامی می‌بايست به موجب تصويب و ابلاغ طرح حجاب و عفاف در سال 94 برنامه جامع فرهنگی را با در نظرگرفتن الگوی اسلامی-ايرانی پوشش و تنوع در محيط‌‍‌های دانشگاهی تدوين كنند.

متن این بیانیه به شرح ذیل است:

"به نام خداوند پرهیزکاران"

به مردان با ایمان بگو دیده فرونهند و پاک‌دامنی ورزند که این برای آنان پاکیزه‌تر است زیرا خدا به آنچه می‌کنند آگاه است و به زنان با ایمان بگو دیدگان خود را [از هر نامحرمی] فرو بندند و پاک‌دامنی بورزند.(سوره نور-آیات ۳۰ و ۳۱ )

عفاف و حجاب در اسلام یک مفهوم قطعی و منصوص در کلام‌الله است که آیات متعدد در خصوص وظایف مردان و زنان برای حفظ عفت عمومی در جامعه اسلامی نازل شده است. این مهم اما این روزها توسط برخی افراد کم‌اطلاع کم‌رنگ شده و به عنوان یک موضوع فرعی و گاهی به عنوان موضوعی غیرقطعی تلقی می‌شود.هر چند برخی این اهمال را حاصل عافیت‌طلبی و جذب افکار عمومی و اقشار خاکستری می‌پندارند؛ اما آنچه مسلم است دربازه زمانی طولانی دشمن در یک شبیخون فرهنگی عفت عمومی رادرجامعه اسلامی نشانه رفته است و با نفوذ در ذهن برخی مسئولان، بر سرعت نقشه‌های خود افزوده‌اند.

اگرچه جامعه متدیّنین به‌ویژه زنان فهیم و معتقد جامعه اسلامی در ترویج فرهنگ حجاب و عفاف پیشتاز بوده‌اند؛ لکن بخش‌هایی از دستگاه‌های مکلف در طرح جامع حجاب و عفاف مخصوصا بخش‌های موظف در فرهنگ‌سازی نتوانسته و یا نخواسته‌اند وظیفه الهی خود را که توسط قانون‌گزار مصوب شده است، به اجرا درآورند و یا با اجرای ناقص و صوری آن بر مصائب این مسیر افزوده‌اند.

مع الاسف در سال‌های اخير به موازات گسترش پديده بدحجابی در جامعه، شاهد سكوت، بی‌برنامگی و انفعال متوليان فرهنگی و دستگاه‌های مربوطه بوده‌ايم. اينک كه اين مسئله در كشور، هيچ ارگان و نهاد متولی را در مقابل خود نمی‌بيند، دشمنان كمين‌كرده جمهوری اسلامی، فرصت را غنيمت شمرده و سعی در ترويج بی‌بند و باری در فضای دانشگاه دارند.

مسئولان، متوليان فرهنگی كشور و همه كسانی كه دغدغه دين و انقلاب را داريد، آيا وقت آن نرسيده كه در اجرايی‌كردن قوانين، برخورد با هنجارشكنان، عملی‌كردن فريضه امر به معروف و نهی از منكر قدمی برداريد؟ مگر نه اين است كه حق مسلم هر دانشجويی كه دانشگاه و محيط زندگی سالم و به دور از آلودگي‌های اخلاقی داشته باشد؟ آيا ترويج پديده بدحجابی تجاوز به حقوق ديگر دانشجويان نيست؟ هيچ كس مدعی نيست كه با برخورد انتظامی و انضباطی مسئله حجاب حل می‌شود، اما معتقديم اين اقدامات صرفا ضمانت كننده‌هايی هستند كه قرار است نظم را برقرار و شكستن قانون را برای هنجارشكنان هزينه‌دار كنند.

مطالبه اجرای قانون در حوزه هنجارهای پوشش در فضای عمومی، معنايی جز اين ندارد كه مكانيزمی برای تضمين اجراي آن تعريف شود. از مسئولان انتظار می‌رود كه با هماهنگی و انسجام و با شجاعت و شهامت وارد ميدان شوند و با بی‌اعتنايی كامل به فشارها و جوسازی‌ها به تكليف خود عمل كنند.

در حالی بیش از سه دهه از پيروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد كه وعده‌های معمار كبير انقلاب اسلامی، يكی پس از ديگري محقق شده و می‌شود و طليعه پيروزی نهايی مكتب امام خمينی (عليه‌الرحمه) در جهان روز به روز بيشتر نمايان می‌شود. 

در همين راستا، ما دانشجويان انقلابی سخن مرادمان خمينی كبير را فراموش نكرده‌ايم كه فرمودند: "دانشگاه مبدا همه تحولات است " بدين وسيله وظايف فراموش شده متوليان فرهنگی را به شرح زير بيان می‌كنيم تا اتمام حجتی باشد بر آنان كه سال‌ها هشدار رهبر معظم انقلاب در مورد تهديدات تهاجم فرهنگی دشمن را جدی نگرفت:

1. صدا و سیما و به‌ویژه رسانه استانی موظف به ترويج فرهنگ عفاف در جامعه و اصلاح نابسامانی‌ها در زمينه حجاب است. از این مجموعه انتظار می‌رود در برنامه‌ها و توليدات خود تجديدنظر كنند. فرهنگ‌سازی به عهده رسانه ملی است و نقش آن چه در ترويج بدپوششی و چه در نهادينه‌سازی فرهنگ عفاف و حجاب بر هيچ كس پوشيده نيست.

2. مسئولان وزارت علوم و دانشگاه آزاد اسلامی می‌بايست به موجب تصويب و ابلاغ طرح حجاب و عفاف در سال 94 برنامه جامع فرهنگی را با در نظرگرفتن الگوی اسلامی-ايرانی پوشش و تنوع در محيط‌‍‌های دانشگاهی تدوين كنند.

3. آنچه كه بيش از همه از دولت‌مردان انتظار می‌رود، جلوگيری از ورود توليدات مروج فرهنگ ضدعفاف است. وزارت اقتصاد و بازرگانی موظف به تدوين برنامه ممنوعيت ورود، توليد و عرضه محصولات مغاير با فرهنگ اسلامی و عفت عمومی است.

4. نيروي انتظامی به برخورد قانونی، منطقی و محترمانه با قانون‌شكنان اهتمام ورزد. اين يكی از وظايف محوله به ناجا است كه حدود و ضوابط قانونی عفاف و ملاک‌های بدحجابی در جامعه را اعلام كند و با متخلفان از اين حدود برخورد كند.
 
در پایان بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج آسيب‌های ادامه اين مسير تساهل و تسامح در فضای علمي دانشگاه را به همه مسئولان گوش‌زد كرده و خواستار اقدام قانونی با همه كسانی است كه با هنجارشكنی سعی در برهم زدن فضای آرام و سالم برای زندگی آرام و مؤمنانه مردم دارند.
 
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج
29/1/1393
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.