سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز/

اختتامیه همایش ملی - تخصصی اخلاق حرفه ای موزه داری و میراث فرهنگی در فارس

همایش ملی - تخصصی اخلاق حرفه ای موزه داری و میراث فرهنگی پس از 2 روز در مجموعه جهانی تخت جمشید پایان یافت .

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ روابط عمومی بنیاد پژوهشی پارسه پاسارگاد اعلام کرد: این نشست با حضور پژوهشگران، اندیشمندان ، کارشناسان و دانشجویان دوره دکتری و کارشناسی ارشد دانشگاههای مختلف از جمله دانشگاه هنر تهران، دانشگاه هنر شیراز، دانشگاه حافظ و دیگر دانشگاهها و همینطور کارشناسان بنیاد پژوهشی پارسه پاسارگاد برگزار شد.

در این نشست ابتدا مسعود رضایی منفرد مدیر اجرایی تخت جمشید در خصوص روند تکامل موزه تخت جمشید ار ابتدا تا کنون و طرحهای اجرایی آینده مطالبی را عنوان کرد.

سپس کورس سامانیان عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در خصوص ساختار موزه و موزه داری در ایران مطالبی را بیان کرد و افزود : موزه داری در ایران قبلا شی محوری بوده و اکنون بایستی به سمتی حرکت کنیم که موزه های ایران با محوریت بازدید کننده شکل گیرد.

سامانیان از تشکیل انجمن علمی موزه و حفاظت آثار تاریخی ایران خبر داد و گفت : کتاب مفاهیم کلیدی منشور اخلاق حرفه ای موزه به فارسی ترجمه شده و هم اکنون بر روی سایت ایکوم قرار دارد.

پروفسور مارتین شارر رییس کمیته اخلاق مداری در موزه وابسته به ایکوم در خصوص وضع قوانین موزه داری و تعامل کشورها با یکدیگر سخنانی را بیان کرد .

انتهای پیام/س

برچسب ها: اختتامیه ، همایش ، ملی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.