سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روسيه: کشتی‌های اوکراينی هنوز در کریمه حضور دارند

منابع خبری روسیه اعلام کردندکشتی های جنگی این کشور همچنان در خلیج سباستوپول در شبه جزیره کریمه مستقر هستند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری ریانووستی، منابع خبری روسیه اعلام کردند بر خلاف ادعای "الکساندر تورچینوف"، رئیس جمهور موقت اوکراین، کشتی های جنگی این کشور همچنان در خلیج سباستوپول در شبه جزیره کریمه مستقر هستند.

خبرنگار خبرگزاری ریانووستی روسیه اعلام کرد از خلیج سباستوپول در شبه جزیره کریمه بازدید کرده و اطمینان حاصل کرده است که هیچ کشتی روسی در نزدیکی کشتی‌های اوکراینی وجود ندارد. وی افزود کشتی‌های جنگی و زیردریایی های اوکراینی در منطقه خدمه ندارند و با این وضع نمی توانند خلیج را ترک کنند. این منبع افزود زیردریایی زاپوروجیه و چند کشتی نیروی دریایی اوکراین را که در خلیج سباستوپول رها شده اند، به چشم خود دیده است. 

"دیمیتری بلیک" رئیس موقت تشکیلات شهری سباستوپول تصریح کرد با توجه به اظهار نظرهای اخیر برخی از مقامات اوکراین، این احساس وجود دارد که مقامات این کشور شمار دقیق کشتی‌های جنگی خود را در سباستوپول نمی دانند .

رئیس جمهور موقت اوکراین به تازگی اعلام کرد تمام کشتی های نیروی دریایی اوکراین شبه جزیره کریمه و خلیج سباستوپول را ترک کرده اند و به اودسا رفته اند.

زمانی که نیروهای نظامی روسیه در بیست و هفتم فوریه وارد شبه جزیره کریمه شدند و آن را اشغال کردند، حدود 12 هزار تن از مجموع پانزده هزار و چهارصد و پنجاه عضو نیروی دریایی اوکراین در شبه جزیره کریمه مستقر بودند و مقادیر قابل توجهی از تجهیزات و ابزار آلات نیروی دریایی اوکراین در این منطقه قرار داشت.
 
نیروهای نظامی روسیه در 3 هفته عملیات خود در شبه جزیره کریمه، بنادر این منطقه از جمله سباستوپول را محاصره کردند و کنترل کشتی ها جنگی مستقر در منطقه را یکی پس از دیگری تحت کنترل خود درآوردند، و پرچم کشورشان را در تمام پایگاههای نظامی منطقه  از جمله ستاد مشترک نیروهای دریایی اوکراین به اهتزاز درآوردند. 

 بنا به توافق صورت گرفته میان وزارت خانه های دفاع روسیه و اوکراین، کیف باید کشتی های خود را از جمهوری کریمه که به تازگی به روسیه ملحق شده است، خارج کند. قرار است کشتی های روسی کشتی های اوکراینی را تا آبهای بین المللی هدایت کنند تا در آنجا طی مراسمی این کشتی ها به دولت اوکراین تحویل داده شوند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.