سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مردم به رسانه‌های غربی اعتماد ندارند و به دنبال رسانه‌های جايگزين هستند

نيل کلارک نويسنده و کارشناس سياسي تاکيد کرد: افکار عمومي غرب به رسانه های غربي اعتماد ندارد و به دنبال رسانه هاي جايگزين است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني روسيا اليوم، رسانه ها و پايگاههای اينترنتی در روزهای اخير اظهارات نيل کلارک نويسنده و يکي از اصحاب رسانه را منتشر کردند. وی در اظهارات خود باعنوان "من در ترديد هستم آيا کسي به من کمک نمي کند؟" از معيارهاي دوگانه رسانه ها و سخنرانی های رسمی غربی به ويژه در موضعگيری در زمينه بحران اوکراين انتقاد کرد.

کلارک يادآور شد : ديگر افکار عمومی غربی به رسانه های غربی هيچ گونه اعتمادی ندارد و به دنبال رسانه های جايگزينی است که صداقت بيشتری در زمينه اطلاع رسانی داشته باشند.

وي همچنين تاکيد کرد: رسانه هاي غربی منعکس کننده واقعيتها نيست و خبرنگارهای رسانه های غربی فکر می کنند روسيه نظامی مستبد و ديکتاتوری دارد در صورتی که همين کشورهای غربی هستند که نظام اوکراين را که نظامی دموکرات است سرنگون کردند. مردم جهان به خوبي دوگاني در معيارهای آنها را می فهمند از اينرو ديگر به رسانه های غربی اعتماد ندارند، بلکه شبکه های ديگری مانند روسيا اليوم را پيگيری مي کنند. زيرا اين شبکه را ميليونها نفر در جهان مي بينند و فکر می کنم لابی غربی که در سالهای زيادی همه رسانه ها را در اختيار داشت به طور واقعی نگران است. به همين علت ادعاهايی همچون بايد شبکه روسيا اليوم متوقف شود نشان دهنده نگراني های آنان است. مردم جهان امروز اخبار را از شبکه هايی همچون شبکه روسيا اليوم و يا از اينترنت مشاهده می کنند و هم اکنون در شرايط بهتری در مقايسه با ده سال پيش قرار دارند. بهترين مثال برای اين مسئله بحران و حوادث سوريه است . به طوری که کشورهای غربي جنگ سوريه را ترويج مي دادند در صورتي که افکار عمومی در غرب با اين جنگ مخالف بود. به همين علت من بر اين باورم که افکار عمومی غربی نيز به خوبی فهميده است که واقعيتها آنطور که رسانه های غربی مطرح می کنند نيست.

برچسب ها: نیل ، کلارک ، غرب ، بین الملل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.