سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر آموزش و پرورش:

حضور 60 درصد همکار خانم در آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش گفت: 60 درصد از یک میلیون کارمند از در آموزش و پرورش را زنان به خود اختصاص دادند.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران علی اکبر فانی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه جشن میلاد کوثر که به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) برگزار شد ضمن اشاره به اینکه وزارت آموزش و پرورش افتخار دارد بیش از 60 درصد پرسنلش را بانوان تشکیل دهند گفت: دفتر امور زنان و خانواده این وزارت خانه مسئولیت سنگینی را در دو حوزه بر عهده دارد، حوزه اول که مشترک بین تمام وزارت خانه ها است مربوط به زنان است اینکه می بایست تلاش کنند و حضور زنان را در عرصه‌ های مختلف برنامه ریزی و تصمیم سازی تقویت سازند.
 
وی ادامه داد: حضور 60 درصد از یک میلیون کارمند یعنی 600 هزار نفر همکار زن فرهنگی در آموزش و پرورش نشان می دهد که امور مربوط به خانم ها از اهمیت بالایی برخوردار است.
 
فانی خاطرنشان کرد: تجربه نشان می دهد خانم‌ها به دلیل حساسیتی که در امور و مسئولیت پذیری‌شان مدیرتر هستند.
 
وزیر آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به اینکه توانمندسازی نیاز به یک برنامه ریزی دارد تصریح کرد: در توافقی که با دانشگاه علوم تربیتی ایجاد شد براین اساس در بحث کارشناسی ارشد و دکتری نیروهای خود را به دانشگاه علوم تربیتی عرضه کنیم که ما این را توانمندسازی می گوییم.
 
فانی اظهار داشت: ماموریت دوم دفتر امور زنان این وزارت خانه دانش آموزان هستند و این مختص آموزش و پرورش است در حال حاضر در سطح کشور حدود 50 درصد دانش آموزش دختر داریم که ماموریت بعدی دفتر امور زنان تحت پوشش قرار دادن دانش آموزان دختر است.
 
فانی در ادامه با اشاره به اینکه در آموزش و پرورش توسعه کمی تنها اهمیت ندارد گفت: بحث آمادگی دختران برای حضور در صحنه های اجتماعی، خانواده، تربیت، آموزشی، بسیار مهم است که ما در این وزارت خانه تلاش می‌کنیم تا این امور را محقق سازیم.
 
وی همچنین افزود: صرف بیان شخصیت حضرت زهرا(س) مشکلات را حل نمی‌کند بلکه این شخصیت بزرگ به گفته بزرگان الگویی برای دختران، زنان و مردان می‌باشد و در تربیت نسل آینده باید ویژگی های شخصیت این حضرت را به کار بریم.
 
وی در ادامه با اشاره به اینکه یکی از کارکرد‌های آموزش و پرورش در دنیا انتقال فرهنگ است عنوان کرد: انتقال فرهنگ یک کارکرد بسیار مهمی است. فرهنگ کشور ما مجموعه ای از باید‌ها و نباید‌ها و آداب است و دو سر‌منشا یکی ایرانی است و دیگری اسلامی است دارد.  
 
فانی در پایان خاطرنشان کرد: امروز در مجموعه فرهنگیان کشور روحیه امید و تلاش تجلی پیدا کرده و ما به اتکا به همین علاقه و امید باید بتوانیم فرهنگ فاطمی را در آموزش و پرورش، همکاران و دانش آموزان نهادینه کنیم.
 
انتهای پیام/
 
 

برچسب ها: وزیر ، آموزش و پرورش ، خانم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.