سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سنندج/

وارد شدن21 میلیارد تومان خسارت به باغات بانه

مدیر جهاد کشاورزی بانه گفت: بر اثر سرمای شدید 21 میلیارد تومان خسارت به باغات این شهرستان وارد شده است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران سنندج، احمدی  در بانه گفت: کل سطح باغات شهرستان بانه سه هزار و 200 هکتار است که با پیش‌بینی بیش از 11 هزار تن محصول، تولید سالانه است.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی بانه، به ترتیب نزولی سطح هر هکتار از انواع میو‌ه‌ها در سطح باغات شهرستان بانه انگور 40 درصد، گردو 60 درصد و بادام و زردآلو 80 درصد آسیب دیده است.

وی با بیان این‌که خوشبختانه به باغات سیب این شهرستان آسیبی وارد نشده است، عنوان کرد: کشاورزان می‌توانند با بیمه ‌کردن محصولات خود خسارات وارد شده به باغات را جبران کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بانه افزود: عمده محصول تولید شده در این گلخانه‌ها خیار است که در هر دوره 6 ماهه 80 تن خیار تولید می‌کنند

.احمدی با بیان این‌که 2 هزار و 200 مترمربع مساحت مفید برای تولید این محصول است، ادامه داد: در حال حاضر در سطح شهرستان بانه قارچ خوراکی تولید نمی‌شود اما یک واحد تولید قارچ با تولید 200 تن محصول در هر دوره در دست احداث است.

وي با اشاره به آب و هوای شهرستان بانه گفت: شرایط آب و هوایی شهرستان بانه برای کشاورزی و دامداری بسیار مستعد است بنابراین می‌طلبد با تلاش و توجه بیشتر زمینه هرچه بهتر تولیدات کشاورزی و دامی فراهم شود./

انتهای خبر/س

برچسب ها: هکتار ، شرایط ، تولید
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.