سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در آستانه اجرای مرحله دوم طرح هدفمندی یارانه ها اعلام شد:

تأکید عمومی مجلس بر حمایت عمومی از توسعه حمل و نقل عمومی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در آستانه مرحله دوم طرح هدفمندی یارانه ها، لزوم حمایت از توسعه حمل و نقل عمومی در تهران و سایر کلان شهرها و شهرهای کشور از سوی دولت را مورد تأکید قرار دارند.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران محمد علیپور گفت: با اجرای فاز دوم این طرح، قطعاً حمایت از توسعه حمل و نقل عمومی در برنامه های اصلی دولت قرار خواهد گرفت.

محمد علیپور افزود: باید بخشی از منابع آزاد شده از محل اجرای فاز دوم طرح هدفمندی یارانه ها صرف گسترش حمل و نقل عمومی شود.
این نماینده مجلس با اشاره به این که حتماً سیاست کلی دولت حمایت از توسعه حمل و نقل عمومی خواهد بود، اظهار کرد: به این منظور باید طرحی در خصوص اصلاح قیمت حامل های انرژی برای ناوگان حمل و نقل عمومی اجرا شود.

علیپور با بیان این که به موجب قانون 50 درصد از اعتبارات آزاد شده از محل اجرای طرح هدفمندی یارانه ها باید به پرداخت نقدی اختصاص پیدا کند، تصریح کرد: 50 درصد مابقی نیز می بایست به بخش تولید تخصیص یابد.
نماینده مردم ماکو در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم حمایت از گسترش حمل و نقل عمومی، خاطرنشان کرد: دولت باید توسعه حمل و نقل عمومی را که در فاز اول طرح هدفمندی یارانه ها مغفول واقع شد مورد حمایت قرار دهد.

قادری: افزایش قیمت سوخت صرف توسعه حمل و نقل عمومی شود

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نیز با اشاره به افزایش قیمت سوخت با اجرای فاز دوم طرح هدفمندی یارانه ها گفت: با افزایش قیمت سوخت، تقاضا از حمل و نقل خصوصی به حمل و نقل عمومی سوق داده خواهد شد.

 جعفر قادری با بیان این که با اجرای فاز دوم طرح هدفمندی یارانه ها وسایل نقلیه عمومی جایگزین بخشی از وسایل نقلیه شخصی می شوند، افزود: به همین دلیل بخشی از منافع هدفمندی یارانه ها باید به توسعه حمل و نقل عمومی اختصاص یابد.

وی با تأکید بر راهکارهای توسعه حمل و نقل عمومی اظهار کرد: به این منظور گسترش زیرساخت های ریلی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، ضمن این که از این فرصت باید برای ارتقای تکنولوژی تولید خودروهای کم مصرف استفاده کرد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: در قانون هدفمندی یارانه ها این امکان داده شده که قیمت سوخت در کلان شهرها و شهرهای آلوده نسبت به سایر شهرها افزایش پیدا کند و دولت باید منابع به دست آمده از این محل را صرف توسعه حمل و نقل عمومی و کاهش آلودگی هوا نماید.

انتهای‌پیام/
برچسب ها: عمومی ، توسعه ، یارانه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.