سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کوثری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

پرونده بنیاد علوی باید از سوی دولت ایران پیگیری شود/انفعال سازمان ملل نسبت به عملکرد دولت آمریکا

عضو شورای سیاسی بسیج دانشگاه تهران با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران هیچگاه آمریکا را به آقایی جهان قبول ندارد، گفت: مسئولین و دولتمردان توقع می‌رود که با چشم باز نسبت به این تمامیت خواهی آمریکا پاسخ دهند.

روح‌الله کوثری
روح‌الله کوثری
"روح‌الله کوثری" در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با اشاره به رفتار‌های متناقض آمریکا در آزاد کردن سرمایه‌ بلوکه شده ایران و از طرفی مصادره ساختمان علوی، گفت: همان طور که رهبر معظم انقلاب بیان کردند، که "به مذاکرات خوش‌بین نیستم"، این عدم خوش بینی معظم‌له در این مسائل محقق می‌شود.
 
وی در ادامه تصریح کرد: بحث "بنیاد علوی" مسئله‌ای برای برگرداندن پول استقراضی غرب به ایران بوده، و آنها خواهان فروش این ملک هستند، آمریکایی‌ها خودشان را آقای جهان می‌دانند و این در حالی است که انقلاب اسلامی این دید را اصلا قبول ندارد.


کوثری بااشاره به سناریو جدید غرب علیه ایران بیان داشت: در این 35 سالی که از انقلاب گذشته آنها همواره بدنبال این بودند، که آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی را زیر پا گذاشته و از مسئولین و دولتمردان توقع می‌رود که با چشم باز نسبت به این تمامیت خواهی آمریکا پاسخ دهند.
 
وی ادامه داد: سالهاست که این قبیل سناریوها علیه ایران به کار گرفته می‌شود، این قلدرمأبانه بودن دستگاه‌های غربی منجر به دخالت آنها در مباحث مربوط به سازمان ملل نیز شده است و عدم ورود سازمان ملل به این مباحث باعث شده که دولت آمریکا مسائل را به نفع خود تحلیل و بهره‌برداری کند.

عضو شورای سیاسی بسیج دانشگاه تهران بحث "بنیاد علوی" را سناریویی دانست که از پیش تعیین شده است، اظهار داشت: دولتمردان ما باید موضع گیری‌های شفاف‌تر و موجه تری نسبت به آنها داشته باشند.

شایان ذکر است مهم‌ترین بخش از دارایی‌های "بنیاد علوی" شامل یک آسمانخراش 36طبقه است که در خیابان پنجم منهتن نیویورک، از محلات گران‌قیمت و اصلی این شهر قرار دارد. طبق دادخواست دولت آمریکا در این پرونده، این برج در فاصله سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۷ میلادی، از محل دریافت اجاره نزدیک به ۴۰ میلیون دلار درآمد داشته است. در این حکم همچنین اموال مربوط به بنیاد علوی و شرکت آسا در ایالت‌های کالیفرنیا، مریلند، تگزاس و ویرجینیا به همراه تمامی حساب‌های بانکی مرتبط با آنها مصادره خواهد شد و از محل فروش آنها به شاکیان ۱۹ پرونده مرتبط با دولت ایران غرامت پرداخت می‌شود.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: ایران ، بلوکه ، بنیاد ، علوی ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.