سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اوباما باید محاکمه شود

اوباما با حمایت از تخلفاتی که دادستان ها در دادگاه های آمریکا انجام میدهند نهایتا باید در یکی از همین دادگاه هامحاکمه شود .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری ایگل گزت ؛‌ سمت دادستان کل در ایالات متحده در سال 1789 با تصویب قانونی در قوه قضائیه در آمریکا تاسیس و آغاز به کار کرد . وظایف دادستان کل محدود به بررسی و قضاوت درباره پرونده های حقوقی و قضایی بود . همچنین ارائه مشاوره های حقوقی به رییس جمهوری آمریکا و همچنین سایر مقامات دولتی کشور از جمله وظایف دادستان کل به شمار می آید . 

اکنون مامور اصلی اجرای قانون در کشور دادستان کل می باشد و نظارت بر همه بخش های دولتی و خصوصی را برای اجرای صحیح قانون اساسی بر عهده دارد . دادستان همکاری نزدیکی با رییس جمهوری آمریکا دارد . مجلس نمایندگان و سنا نیز مسئول کنترل تخلفات دادستانی از جمله خیانت ،‌دریافت رشوه و سایر جرائم سنگین می باشد . 

بسیاری از تخلفات و اقدامات غیرقانونی انجام گرفته در داخل و خرج آمریکا توسط دولت از سوی این دادستانی مجوز داده شده است . جاسوسی از خبرنگاران و سوء استفاده از آزادی های بیان از جمله این تخلفات در داخل کشور است . تجاوز به سایر کشورها از جمله لیبی ،‌عراق و افغانستان نیز از نمونه اقدامات غیرقانونی است که کاخ سفید با صدور مجوزهای قلابی از این دادستانی آن را قانونی توجیه کرده و با تمسک به آن وارد عمل شده اند . 

دادستان کل در آمریکا با ادای سوگند متعهد می شود که تمامی تصمیمات و احکام خود را با ارائه اسناد مستدل تصویب و آماده اجرا نماید در حالی که در مورد بسیاری از پرونده ها به راحتی می توان ضدیت را دراین باره مشاهده نمود . 

کسی نباید تعجب کند که اسنادی منتشر می شود که امضای قانونی دولت آمریکا در نامه ای قرار دارد که ادله روشنی برای غیرقانونی بودن مفاد آن وجود دارد . چرا که دادستانی که از نخستین روز بعنوان زیرشاخه ای از دولت انتخاب شده جدا از آن نبوده و تحت دستور مقامات ارشد آن دولت حکم رانی می کند حتی اگر احکام آن خلاف اخلاق ،‌انسانیت و قانون باشد . 

انتهای پیام /
برچسب ها: اوباما ، محاکمه ، دادگاه ، کشور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.