سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سفیر آمریکا در کویت:

در مسیر توافق هسته‌ای با ایران گام‌های مهمی برداشته‌ایم

سفیر آمریکا در کویت درباره تلاش‌های بین‌المللی برای توافق با ایران گفت: در این زمینه گام‌های مهمی برداشته شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آلمان، "ماتیو تویلر" در سخنانی که روزنامه الجریده کویت منتشر کرد، در پاسخ به سوالی درباره همکاری‌های ایران و آمریکا و همچنین درباره پرونده هسته‌ای تهران گفت: بر اساس طرح مشترک اقدام که طرحی میان ایران و کشورهای 1+5  است، گام‌های مهمی برای رفع نگرانی مجامع بین المللی برداشته شد. 

سفیر آمریکا در کویت تصریح کرد: البته در نگرش به ایران ما نگرانی های بزرگ دیگری داریم و آن رفتار ایران، دخالت این کشور در امور داخلی کشورهای همسایه، هماهنگی این کشور با برخی از کشورهای منطقه ای در حمایت از تروریسم و نحوه برخورد مقامات این کشور با مردم ایران در زمینه حقوق بشر است.

"ماتیو تویلر" در ادامه در پاسخ به سوالی درباره حمایت آمریکا از مخالفان سوری گفت: ما بارها گفته ایم راه حل مشکل سوریه نظامی نیست و به ضرورت باید در پی حل سیاسی این بحران باشیم اما هم زمان گروههای مخالف سوری نیز باید اثبات کنند نمایندگان مردم سوریه هستند.

وی در عین حال به این نکته اشاره کرد که آمریکا  نیز به همراه کویت، عربستان و امارات خواستار پایان عمر نظام بشار اسد در سوریه است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.