به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز یزد
عبدالخالق جعفری مدیر دفتر ارزیابی عملکرد، بازرسی و پاسخگوئی به شکایات دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: در ارزیابی معاونت توسعه مدیریت و سرمایهی انسانی ریاست جمهوری در خصوص طرح سنجش میزان رضایتمندی مراجعهکنندگان از نحوهی ارائهی خدمات دستگاههای عمومی و دولتی در سال 1391، بیمارستانهای دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با احراز رتبهی کل 81.23 نسبت به دیگر استانها در رتبهی نخست جا گرفتند.
وی در خصوص نتایج بدست آمده از محاسبات انجام شده در استان یزد افزود: با توجه به محاسبات انجام شده نمرهی کل استان و شهرستانهای تابعه 81 درصد مراجعهکنندگان دستگاههای اجرائی استان از خدمات دستگاههای اجرائی رضایت دارند.
مدیر دفتر ارزیابی عملکرد، بازرسی و پاسخگوئی به شکایات دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد ادامه داد: در میان شهرستانها، خاتم با عدد رضایت84.70 حائز برترین رتبه و شهرستان یزد با عدد رضایت 78.77 کمترین رتبه را کسب کرده است.
جعفری تصریح کرد: بررسی عدد رضایتمندی دستگاههای اجرائی استان در سال91 نشان میدهد که عدد رضایت سازمان ادارهکل بیمهی سلامت حائز بالاترین رتبه و شهرداریها کمترین رتبه بوده است .
وی گفت: بیمارستانهای وابسته به دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، با عدد رضایت 80.25 در استان در میان گروه خود رتبهی دوازدهم و در میان دستگاهها در رتبهی 27 قرار گرفته که از دو سال گذشته رشد صعودی داشته است.
مدیر دفتر ارزیابی عملکرد، بازرسی و پاسخگوئی به شکایات دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در خصوص نقاط ضعف و قوت دستگاههای اجرایی در استان گفت: از مقایسهی میانگین رتبههای شاخص و سئوالات مطرح شده در میان دستگاههای اجرائی استان یزد شاخص رعایت ادب، احترام و نزاکت در برخورد با ارباب رجوع، در حد بالا در واحدهای اجرائی استان یزد رعایت میشود.
جعفری ادامه داد: همچنین گزینهی امکانات رفاهی و تجهیزات فیزیکی لازم در واحد مورد مراجعه در کمترین میانگین رتبهای از میان شاخصها در استان یزد کسب کرده است که دانشگاه علوم پزشکی یزد هم دقیقاً همین نقاط ضعف و قوت را دارد.
وی در خصوص نتایج طرح در سطح کشوری در سال 1391 خاطرنشان کرد: این طرح در 22 استان با نمونهی قریب به 23 هزار نفر انجام شد. میانگین رضایتمندی در کل استانها 73.81 بوده است. دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد و بیمارستانهای تابعه با احراز رتبهی کل 81.23 نسبت به دیگر استانها در رتبهی نخست جا گرفت که پس از آن بترتیب استانهای بوشهر، ایلام، خراسانجنوبی و اصفهان قرار گرفتند.
مدیر دفتر ارزیابی عملکرد، بازرسی و پاسخگوئی به شکایات دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد اظهار امیدواری کرد که با بهرهگیری مناسب از نتایج این طرح و استمرار آن، شاهد تلاش روزافزون مراکز و واحدهای تابعه و ایجاد فضای رقابتی مناسب برای خدمترسانی بهتر به مراجعین و ارتقای سطح پاسخگوئی باشیم./ش