سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بحران هویت دینی چیست؟

یک روانشناس گفت:بحران هویت دینی زمانی رخ می دهد که جامعه و افراد تعهدهای لازم را در مقابل مسائل دینی جدی نگیرند.

محسن ایمانی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران   گفت: بحران هویت دینی هنگامی اتفاق می افتد که افراد نسبت به فرهنگ، آرمان ها، الگوها و ارزش های دینی کم اعتقاد شده و معتقد لازم را در برابر مباحث دینی از دست بدهند و با احکام دینی چالش پیدا کنند.
 
وی در ادامه با بیان اینکه دینداری و دین مسئله ای چند وجهی نیست ادامه داد: دینداری مسئله ای پیچیده است  و ما انواع دینداری داریم. ممکن است معتقد به یک دین باشیم ولی  انواع دین داری میان ما هست و  ما انواع دین داری داریم معتقد  به یک دین باشیم اما انواع دین داری میان ما هست و دینداران با هم فرق می کنند  چون تعریفشان از دین و دینداری متفاوت است از این رو مسئله را باید خوب تحلیل کرد.
 
وی افزود: اگر به این نتیجه برسیم که تمام وجوه دین داری با عقب ماندگی رابطه ای مثبت دارند می توان نتیجه گرفت که این یکی از عوامل عقب ماندگی است این ادعایی ؟ است زیرا همه  ادیان الهی زمانی ظهور کردند پویا و دگرگون کننده بودند و در جامعه خود افکاری خرافی و روابط غیر انسانی را کنار زنده، موج جدیدی ایجاد کردند و  تحول آفرین بودند.
 
وی در پایان افزود: چگونه چیزی که در ذات خودش تحول آفرینی و تغییر دهنده است به صورتی در بیاید که مانع عقب ماندگی شود جامعه ما یک جامعه  دین دار است و یکی از چیزهایی که باشد بحران هویت ارتباط دارد رابطه این با پیشرفت است و اگر در جامعه، افراد به این نتیجه برسند که دینداری مساوی با عقب ماندگی است این مسئله بحران هویت ایجاد می کنند که باید با آموزش و دادن اطلاعات صحیح مانع از این بحران شد.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: بحران ، هویت ، تعهد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.