سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ائتلاف مالکی: سخنان سعود الفیصل فتنه انگیزی است

ائتلاف " دولت قانون " به ریاست نوری المالکی نخست وزیر عراق بار دیگر عربستان را حامی مالی و تسلیحاتی گروههای تروریستی دانست و اظهارات وزیر خارجه این کشور درباره عراق را " تحریک آمیز، فتنه انگیزانه و مانع تحقق آشتی ملی در این کشور" خواند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازپایگاه خبری شبکه العالم؛ "عبدالمهدی الخفاجی" نماینده ائتلاف دولت قانون در مجلس نمایندگان عراق در مصاحبه ای گفت: عربستان اصلی ترین حامی تروریسم در جهان است و گروههای تروریستی وابسته به عربستان نَه تنها درعراق بلکه در دیگر کشورهای جهان نیز فعال هستند و عربستان همچنان در امور داخلی عراق دخالت می کند.
 
الخفاجی تصریح کرد: اظهارات اخیر سعود الفیصل وزیر امور خارجه عربستان درباره عراق تحریک آمیز بود و هدف او از اینکار، ایجاد فتنه مذهبی و قومیتی و جلوگیری از تحقق آشتی ملی در عراق است.
 
وی با اشاره به اظهارات مکرر مسئولان و نویسندگان درباری عربستان، مبنی بر بی اعتمادی به دولت عراق، تأکید کرد: این اظهارات، بیانگر دخالت عربستان در امور داخلی عراق است.
 
نماینده پارلمانی ائتلاف دولت قانون گفت: عربستان دهها تروریست را به عراق می فرستد، تا افراد بی گناه را بکشند و از تروریست های فعال در عراق و برخی از کشورهای منطقه حمایت می کند.
 
وزیر خارجه عربستان اخیرا مدعی شده است: مشکلات عراق، داخلی است و ارتباطی با عربستان ندارد.
 
سعود الفیصل از نوری مالکی خواست که به جای متهم کردن عربستان، مشکلات کشورش را با رجال سیاسی و دیگر اقشار جامعه در میان بگذارد تا راه حلی برای آن پیدا کند.
 
نوری مالکی روز هشتم ماه مارس در مصاحبه ای تلویزیونی، عربستان و قطر را به اعلام جنگ علیه عراق متهم کرد و گفت: عربستان حامی تروریسم در منطقه و جهان است.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.