سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ادامه نبردهای شديد در حمص، حلب و ريف دمشق

پس از پایان عملیات در منطقه قلمون سوریه، نبردهای شدید در حمص، حلب و الغوطه الشرقیه در ریف دمشق ادامه دارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران شبکه المیادین گزارش داد: پس از پایان عملیات در منطقه قلمون سوریه، نبردهای شدید در حمص، حلب و الغوطه الشرقیه در ریف دمشق ادامه دارد.  

گزارشگر شبکه تلویزیونی المیادین، درباره تحولات میدانی سوریه گفت: پرونده عملیات در منطقه قلمون سوریه پس از پنج ماه در عمل بسته شد و این منطقه از فهرست مناطق شاهد درگیری در این کشور خارج شد. الصرخه، معلولا، جبعدین، حوش العرب، عسال الورد و الجبه شهرک‌هایی در منطقه قلمون بودند که بدون درگیری آزاد شدند.

 تسلط ارتش سوریه بر تپه‌ها و بلندیها در منطقه قلمون، گروه‌های مسلح را وادار کرد از این شهرک‌ها عقب نشینی کردند. ارتش سوریه یکسال و نیم پیش کنترل این بلندی‌ها را از دست داده بود. دهها نفر از گروه‌های مسلح از جمله شماری از رهبران جبهه النصره در نبرد قلمون کشته شدند. 

در ادامه این گزارش آمده است: نیروهای ارتش سوریه تلاش می‌کنند خود را به بلندیهای مشرف به شرق شهر الزبدانی برسانند. کنترل تپه‌های غربی این شهر در دست افراد مسلح است. شماری از افراد مسلح از منطقه قلمون به داخل مرزهای لبنان فرار کردند. عملیات ارتش سوریه در این منطقه بیشتر شبیه تعقیب و گریز بود تا اینکه نبرد رودررو باشد.

افراد مسلح سی گذرگاهی را که در مرز لبنان برای انتقال سلاح و تردد بین لبنان سوریه استفاده می‌کردند از دست دادند. دولت سوریه اکنون کنترل مناطق زیادی از این کشور را در دست دارد که شانزده میلیون نفر در آنها زندگی می‌کنند. 

گزارشگر المیادین خاطر نشان کرد: ارتش سوریه پس از قلمون عملیات در بخش قدیمی شهر حمص را به سرعت آغاز کرد. ارتش به کندی در این بخش از شهر حمص پیشروی می‌کند. حدود هزار فرد مسلح در این منطقه حضور دارند که بعضی از آنها تک تیراندازانی هستند که در ساختمان‌های بلند پنهان شده‌اند تا مانع پیشروی ارتش سوریه شوند.

 درگیریهای شدید در منطقه الغوطه الشرقیه هم ادامه دارد. ارتش سوریه تلاش می‌کند گروه‌های مسلح را از مناطق اطراف فرودگاه بین المللی دمشق دور کند و خط تدارکاتی آنها را از دوما قطع کند. اما درگیریها در شهر عدرا در ریف دمشق با جنگجویان "ارتش اسلام" ادامه دارد و ارتش سوریه مواضع این جنگجویان در عدرا را گلوله باران می‌کند.

 در دو  هفته گذشته حدود دویست فرد مسلح در بخش قدیمی حمص خود را تسلیم کردند. ارتش سوریه در شهر حلب هم توانست محله الراموسه را پس از چند روز از افراد مسلح پس بگیرد. 

درگیریها در اطراف ساختمان سازمان اطلاعات هوایی سوریه ادامه دارد و افراد مسلح تلاش می‌کنند کنترل آن را در دست بگیرند. در حومه شمالی شهر لاذقیه تغییری به وجود نیامده است و فقط ارتش سوریه توانست کوه تشالما را پس بگیرد. افراد مسلح همچنان کنترل شهرک کسب و دو روستای السمرا و النبعین را در دست دارند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.