سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گزارش جدید آژانس بین الملی انرژی اتمی؛

ایران به اجرای توافقنامه هسته ای با گروه 1+5 پایبند است/ ایران نیمی از ذخایر اورانیوم با غنای 20 درصدی خود را رقیق کرده است

آژانس بین الملی انرژی اتمی با انتشار گزارش ماهانه جدید خود اعلام کرد ایران به تعهدات خود در رقیق سازی نیمی از ذخایر اورانیوم با غنای 20 درصدی عمل کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از اسوشیتدپرس: آژانس بین الملی انرژی اتمی روز پنج شنبه با انتشار گزارشی اعلام کرد ایران به تعهدات خود در رقیق سازی نیمی از ذخایر اورانیوم با غنای 20 درصدی عمل کرده است. 

آژانس بین المللی انرژی اتمی تصریح کرد ایران به اجرای توافقنامه هسته ای با گروه پنج به علاوه یک پایبند است.

در این گزارش که یک نسخه از آن در اختیار آسوشیتدپرس قرار گرفته، آمده است: ایران به تعهد خود در زمینه رقیق‌سازی ذخایر اورانیوم عمل کرده است.

براساس گزارش این خبرگزاری، در دی‌ماه سال گذشته ایران فرایند اکسید کردن و رقیق‌سازی اورانیوم ۲۰ درصدی خود را آغاز کرد. در آن زمان مدیر کل امور پادمان‌های سازمان انرژی اتمی ایران گفته بود: فرایند اکسید کردن نیمی از ذخیره ۱۹۶ کیلوگرمی اورانیوم ۲۰ درصدی، در طول ۶ ماه و هر ماه ۱۵ کیلو گرم خواهد بود. به گفته این مقام، نیم دیگر ذخیره اورانیوم ۲۰ درصدی که قرار است  رقیق‌سازی شود، در طول سه ماه و هر سه هفته یک سیلندر خواهد بود. در همان زمان نیز آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش خود تائید کرده بود که ایران رقیق‌سازی ذخایر اورانیوم ۲۰ درصدی خود را آغاز کرده است.

ایران و کشورهای ۵+۱ در حال حاضر دور تازه‌ای از مذاکرات را آغاز کرده‌اند که هدف از آن رسیدن به توافقی جامع است؛ توافقی که قرار است حذف تحریم‌های مربوط به آن را همراه داشته باشد.


انتهای پیام/
برچسب ها: آژانس ، ایران ، انتشار ، رقیق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.