سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون پژوهشی وزیر علوم تحقیقات و فناوری:

"سهم پژوهش" از تولید ناخالص داخلی کمتر از نیم درصد است

سهم پژوهش از تولید ناخالص داخلی هم اکنون کمتر از نیم در صد است که تا پایان این برنامه باید به ۳ درصد برسد.

وحید احمدی معاون پژوهشی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران در حاشیه یکصد و هفدهمین جلسه کمیسیون دائمی شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) گفت: با توجه به قانون اختصاص یک تا سه درصد اعتبارات دستگاه‌های اجرایی به امر پژوهش که در لایحه بودجه سال ۹۳ حذف شده است، اما با پیگیری‌های شورای عتف برای احیای این قانون، هیأت وزیران اخیراً در ضوابط اجرایی قانون بودجه، این موضوع تصویب شد. 

وی افزود: همچنین در جلسه امروز شورای عتف، آیین‌نامه اجرایی پیش‌نویس دستورالعمل نظارت بر ماده ۳۲ ضوابط اجرایی قانون بودجه سال ۹۳ مبنی بر اختصاص یک تا سه درصد اعتبارات دستگاه‌ها به امر پژوهش در کمیسیون دائمی شورای عتف تدوین شده است.

احمدی در ادامه در خصوص بحث اعتبارات دستگاه‌ها به امر پژوهش اظهار داشت: در ادامه فعالیت این امر با توجه به آیین نامه در جلسات آینده این امر، تکمیل و برای تصویب به شورای عتف ابلاغ می‌شود. 

وی خاطرنشان کرد: همچنین طبق هدفگذاری برنامه پنجم توسعه، سهم پژوهش از تولید ناخالص داخلی (GDP) باید تا پایان این برنامه به ۳ درصد برسدو این در حالی است که هم‌اکنون سهم پژوهش از تولید ناخالص داخلی کمتر از نیم درصد است.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.