سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

"کلید نابودی"، توافق جدید سه غول تکنولوژی یعنی گوگل، سامسونگ و اپل

سه شرکت برتر سازنده تلفن همراه هوشمند یعنی گوگل، اپل و سامسونگ به طور داوطلبانه به توافق رسیدند تا گوشی های هوشمند خود را به تکنولوژی "کلید نابودی" مجهز کنند.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ سه غول بزرگ تکنولوژی یعنی گوگل، اپل و سامسونگ توافق کردند که "کلید نابودی" ضد سرقت را برای گوشی های آینده خود تعبیه کنند.

این روزها با افزایش استفاده از تلفن همراه هوشمند، دزدی از کاربران این گجت ها نیز افزایش یافته است. این گجت ها کوچک هستند و به راحتی پیدا می شوند و البته از ارزش بالایی نیز برخوردار هستند.

اما اگر کاربر بتواند از راه دور، گوشی خود را نابود کند و از کار بیندازد، دیگر دزدی گوشی فایده ای نخواهد داشت!

به گفته یکی از مسئولین دانشگاه Creighton، این تکنولوژی می تواند به طور سالیانه از هدر رفتن 2.6 میلیارد دلار سرمایه جلوگیری کند.

شرکت های سازنده، قبلا موارد امنیتی مختلفی مانند Find My iPhone را برای iOS 7 و ویژگی های مشابهی برای اندروید نیز ارائه کرده اند، اما شرکت هایی که از این دزدی ها سود می برند (مانند شرکت های بیمه) پای خود را از این ماجرا عقب کشیده و مانع تراشی می کنند.

برنامه ساخت این "کلید نابودی" از 2015 آغاز خواهد شد و به کاربر اجازه می دهد که از راه دور گوشی دزدیده شده خود را قفل کرده و داده های آن را پاک کند. با استفاده از این برنامه می توان تمام عکس ها، اطلاعات، ایمیل ها، پسوردها را از راه دور پاک کرد و استفاده از گوشی، تنها با داشتن رمز عبور و پین کد، مقدور شود.

لیست تمام شرکت هایی که در پروژه ساخت این برنامه دخیل خواهند بود:

Apple, Asurion, AT&T, Google, HTC America, Huawei Device USA, Motorola Mobility LLC, Microsoft, Nokia, Samsung, Sprint, T-Mobile USA, Verizon Wireless

اتفاق خیلی خوبی در حال رخ دادن است. اما نباید فراموش کرد که بیشتر گوشی های دزدیده شده، قطعه قطعه می شوند و برای تعمیر گوشی های معیوب مورد استفاده قرار می گیرند و این نرم افزار تنها می تواند از لو رفتن عکس ها و پسوردهایمان محافظت نماید. مشخصا، تولید این نرم افزار، تاثیر چشم گیری بر تعداد دزدی ها نخواهد داشت.

گزارش از پیمان مولاویردی

برچسب ها: apple ، google ، samsung
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.