سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان/

پیشرو بودن زنجان در روشهای نوین پرورش ماهی

در حال حاضر در استان زنجان از انواع استخرها برای پرورش ماهی استفاده می شود که شامل استخرهای خاکی برای ماهی قزل آلا و ماهیان گرم آبی، استخرهای 8 ضلعی ویژه ذخیره آب کشاورزی جهت پرورش ماهی قزل آلا، مزارع منفرد (که در آنها آب از یکسو از رودخانه وارد و از سوی مجددا به رودخانه باز می گردد)، آبگیرهای تغذیه شونده از قنات، پرورش در قفس و پرورش در سیستم های مدار بسته می باشد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛

زنجان جزو استانهای پیشرو در زمینه پرورش ماهی در قفس های دریایی است و علاوه بر قزل آلا، ماهی آزاد دریای خزر نیز در این قفس ها پرورش داده می شوند .

روش دیگر پرورش در سیستم های مدار بسته است که از سوی شیلات ایران بعنوان استان مرجع سیستم های مدار بسته نامگذاری شده است. در این روش در یک سوله 900 متر مربعی با مقدار آب ورودی یک لیتر در ثانیه 50 تن ماهی تولید می شود در صورتی که در روش سنتی برای همین مقدار تولید به 500 لیتر در ثانیه آب و حدود یک هکتار زمین نیاز است.

شاه میگوها نیز از جمله آبزیانی است که در سدهای پرورش ماهیان گرم آبی این استان رها سازی شده اند و در این محیط پسماند های غذای کپورماهیان موجود در کف سد ته نشین می شود و این شاه میگوها بعنوان بک حیوان رفتگر علاوه بر تغذیه از پسماندهای موجود از ته نشین شدن فضولات جلوگیری کرده و محیط را برای زندگی دیگر انواع آبزیان مساعدتر می نماید./س

برچسب ها: روش ، نوین ، ماهی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.