سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایلام/

خریداری 240هزار تن گندم از کشاورزان ایلامی

مدیرکل غله استان ایلام با بیان اینکه با توجه به بارش مناسب و پراکنش مطلوب آن پیش بینی می شود امسال 240 هزار تن گندم در سطح استان خریداری و ذخیره سازی شود گفت: پارسال 93 هزار تن گندم در مناطق و شهرستان های استان ایلام خریداری شد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ایلام؛  حمزه منصوری در نشست هماهنگی برداشت و خرید غلات در مهران افزود:بخشنامه خرید گندم به شهرستان ها ابلاغ شده و خرید گندم بصورت تضمینی از سوی دولت انجام می شود.
بگفته مدیرکل غله استان ایلام قیمت خرید گندم معمولی 10 هزار و 500 ریال ، گندم دروم 10 هزار و 800 ریال و قیمت جو هفت هزار و 800 ریال تعیین شده و در ذخیره سازی اولویت با سیلوهای بخش خصوصی با توجه به سرمایه گذاری انجام شده افراد و به منظور حمایت از آنها خواهد بود.
منصوری یادآور شد: پیش بینی می شود 295 هزار تن محصول گندم و جو در سال زراعی جاری برداشت شود.
وی به رشد 50 درصدی مراکز خرید در استان اشاره و تاکید کرد: 45 مرکز خرید در استان ایلام کار خرید محصول های کشاورزان را برعهده خواهند داشت.
فرماندار مهران نیز در این نشست گفت: پیش بینی می شود امسال 25 تا 30 هزار تن گندم و جو از سطح 18 هزار و 500 هکتار مزارع زیرکشت این محصول در این شهرستان برداشت شود.
ˈمراد ناصریˈ اضافه کرد: از این مقدار اراضی کشاورزی هشت هزار و 800 هکتار آن آبی و مابقی به صورت دیم کشت شده است.
وی بیان کرد: چهار مرکز بخش خصوصی و دولتی کار خرید گندم از کشاورزان مهرانی را برعهده دارند.
ناصری گفت: برای برداشت محصولات امسال در شهرستان به 70 دستگاه کمباین نیاز است که از این شمار 20 دستگاه در شهرستان موجود و مابقی از استان های همجوار درخواست شده است.
فرماندار مهران اظهار کرد: برداشت گندم و جو از پنجم اردیبهشت در این شهرستان آغاز می شود و تا نیمه دوم خردادماه سالجاری ادامه می یابد.
شهرستان گرمسیری مهران در 85 کیلومتری جنوب استان ایلام 220 کیلومتر با کشور عراق مرز مشترک دارد.
 
 
 
 انتهای پیام/ش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.