سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر دفاع لهستان:

اعزام نیروهای ناتو به شرق اروپا ضروری است

وزیر دفاع لهستان گفت مداخله نظامی روسیه در شبه جزیره کریمه اوکراین، اعزام شمار زیادی از نیروهای ناتو را به کشورهای شرق اروپا و نادیده گرفتن اعتراض احتمالی روسیه به این اقدام را ضروری کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، "توماس سیمونیاک" به این خبرگزاری گفت اروپای غربی به خاطر حضور نظامی آمریکا در این منطقه، امن است. وی افزود ارتش روسیه آماده مداخله در لهستان همسایه اوکراین است. 

سیمونیاک گفت: تهدید در اروپا همچنان وجود دارد و ما معتقدیم وقتی مسئله به امنیت اعضای ناتو مربوط می شود هیچ چیز نباید این سازمان را محدود کند. 

ناتو هفته گذشته تصاویری ماهواره ای از استقرار حدود 40 هزار نظامی روس نزدیک مرزهای اوکراین پخش کرد که آماده برای عملیات بودند. سیمونیاک گفت اگر نیروها در مرز باشند و قوانین روسیه اجازه مداخله احتمالی را بدهد،‌ این نگرانی به وجود می آید که چنین مداخله ای صورت گیرد. 

ناتو اعلام کرده است احتمالا از طریق اعزام متناوب نیروها - نه استقرار دائمی نیرو- به تقویت امنیت در شرق اروپا کمک خواهد کرد. لهستان که ارتش آن در مقایسه با ارتش روسیه بسیار کوچک است خواستار حضور دائم نیروهای ناتو در لهستان شده است. روسیه اعزام گسترده نیروهای ناتو در مرزهای شرقی روسیه را نقض توافقنامه سال 1997 بین روسیه و ناتو می داند. به عقیده سیمونیاک روسیه با تصرف بخشی از خاک اوکراین قانون بین المللی را نقض کرده است و این توافقنامه دیگر الزام آور نیست. 

قرار است سیمونیاک این هفته به آمریکا سفر و با چاک هیگل همتای آمریکایی خود درباره گسترش همکاری نظامی دوکشور گفتگو کند. 



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.