سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تربیت صحیح فرزندان راهکار برون رفت از آسیب‌های اجتماعی

برای شناخت بیشتر آسیب‌های اجتماعی باید به ارتباط شیوه تربیت فرزندان و آسیب‌های روانی و اجتماعی توجه کرد.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ؛  به دوران کودکی باید به دیده احترام نگاه کرد و درباره خوبی یا بدی رفتار آنها نباید عجولانه قضاوت کنیم زیرا دوران کودکی بی منطقی است و باید اجازه دهیم رفتار کودکانه زمان طبیعی خود را طی کند بسیاری از والدین هیچ اصلی را برای تربیت کودکان خود قبول  ندارند و تنها راهنمای تربیتی آنها عواطف پدر و مادری است و با حمایت افراطی خود باعث می‌شوند کودک احساس بی کفایتی و ترس از قبول شدن در اجتماع را داشته باشند که این خود عامل اصلی همه انحرافات و شکست ها است.
 
یک شویه اشتباه در تربیت کودک باعث می شود که در وی عقایدی اشتباه چه درباره خودش و چه درباره محیط اطرافش به وجود آید و کودک برای این که تنش را جبران کند سعی می کند یک الگوی نامناسب رفتار را انتخاب کند و رفتاری خود محور را انتخاب کند که ظرفیت ذاتی او را محدود می کند و شاید کار او را به روان و؟ کشاند.
 
عوامل مثل محرومیت از گرمای مادرانه در چند ماهه اول زندگی می تواند رشد و شخصیت را در کودک مختل کند یا پرخاشگری یا آسانگیری افراطی به رشد یک شخصیت ناسازگار و پدید آمدن آسیب روانی و اجتماعی منجر می شوند.
 
شیوه‌های نادرست تربیتی در مدرسه و گروه همسالان و خانواده هم می تواند جریان رشد صحیح شخصیت و تربیتی او را دچار اختلال و وقفه کند پس با آموزش صحیحی خانواده‌ها و سالم کردن محیط مدرسه از آسیب‌های روانی و اجتماعی فرزندان آینده این سرزمین بکاهیم.
 
انتهای پیام/

برچسب ها: تربیت ، صحیح ، فرزند ، راهکار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.