سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هیأت آمریکایی برای بازی با سرنوشت مردم به افغانستان سفر کرده‌ است

عضو پارلمان افغانستان با اشاره به سفر هیأت پارلمانی آمریکا به این کشور اظهار داشت که آن‎ها برای بازی با سرنوشت ملت افغانستان آمده‎اند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران«سید حسن شریف‎بلخابی» عضو پارلمان افغانستان ، با اشاره به سفر هیئت پارلمانی آمریکا به این کشور اظهار داشت که سفر هیئت پارلمانی آمریکا به این کشور برای بازی با سرنوشت ملت افغانستان است.

وی افزود: هیئت پارلمانی آمریکا بررسی انتخابات در این کشور را بهانه قرار داده‌اند و بدنبال مداخله گسترده در نتایج انتخابات افغانستان هستند تا نتیجه را به سود کاندید نامزد مورد نظر خود تغییر دهد.

به باور شریف بلخابی، آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری پیشین افغانستان تلاش کرد تا نتیجه را به سود کاندید مورد نظر خود تغییر دهد و این بار نیز همان کار را تکرار خواهد کرد.

تلاش آمریکا برای تغییر نتیجه انتخابات ناکام خواهد بود

نماینده پارلمان افغانستان در ادامه گفت که تلاش آمریکا برای تغییر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری این کشور ناکام خواهد بود، زیرا ملت افغانستان عزم را جزم کرده‎اند تا بر سرنوشت خود حاکم شوند.

به باور وی، ملت افغانستان به هیچ کشور خارجی اجازه مداخله در نتیجه انتخابات را نمی‌دهد و در برابر هر نوع مداخله ایستادگی خواهند کرد.

شریف بلخابی تصریح کرد که زمینه هیچ مداخله‌ای در این انتخابات وجود ندارد، زیرا تمام مردم افغانستان و ناظران ملی و بین‌المللی، جامعه مدنی و رسانه‎ها بر آن نظارت می‌کنند و بنابراین آمریکا محملی برای دخالت در این انتخابات نخواهد داشت و راه‌های مداخله این کشور مسدود است.

کمیسیون‎های انتخاباتی افغانستان تحت فشار قرار نمی‎گیرند

عضو پارلمان افغانستان در ادامه با اشاره به تحت فشار قرار گرفتن کمیسیون‎های انتخاباتی افغانستان از سوی آمریکا برای تغییر نتایج، گفت که کمیسیون‎های انتخاباتی افغانستان در این دور از انتخابات ریاست جمهوری تحت فشار آمریکا قرار نخواهند گرفت.

وی افزود: حدس و گمان‎هایی مبنی بر امکان تحت فشار قرار گرفتن مسئولان کمیسیون‎های انتخاباتی وجود دارد، اما آن‎ها به دلیل وجود قانون انتخابات تحت فشار قرار نمی‎گیرند زیرا این قانون مانع هر نوع فشار کشورهای خارجی شده و نمی‎گذارند، نتیجه انتخابات این کشور بر اساس خواست‎های آن‌ها پیش رود.

رئیس و شماری از اعضای پارلمان آمریکا در سفری از پیش اعلام نشده روز (یکشنبه) وارد کابل شد و بررسی از انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، دیدار با سفیر آن کشور در کابل و دیدار با نظامیان آمریکایی را بهانه‎ای برای این سفر خود قرار داده‎اند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.