سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاشان/

دانشکده دندانپزشکی کاشان افتتاح شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به نامگذاری هفته سلامت سال جاری با عنوان "یک عمر سلامت با خودمراقبتی" گفت: دانشجویان باید با تغییر در نگرش و افزایش توانمندی‌های خویش براساس شرایط آینده، برنامه ریزی کرده و فعالیت داشته باشند.

به گزار ش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، ، محمدحسین اعرابی در مراسم گرامیداشت روز دندانپزشک در دانشگاه، اظهار کرد: دندانپزشکان یکی از ارکان اساسی نظام سلامت کشور هستند که با دانش و مهارت، خدمات ارزندهای در راستای ارتقای سلامت ارائه می‌دهند.

وی همچنین با اشاره به ارتقای جایگاه و ظرفیت علمی دانشگاه با راه‌اندازی این دانشکده افزود: تعیین روزی به عنوان روز بزرگداشت دندانپزشکان فرصت مغتنمی برای تبادل نظر راجع به رفع مسائل و مشکلات جامعه دندانپزشکی و شنیدن دغدغه‌ها و مشکلات صاحبان این حرفه و توجه به این مقوله مهم است که همگان باید دریابند حفظ سلامت دهان و دندان می‌تواند تضمین کننده تندرستی آنان باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کاشان، با اشاره به افتتاح دانشکده پزشکی در 25 سال پیش اظهار امیدواری کرد که آینده و جایگاه علمی رشته دندانپزشکی با توجه به استقبال زیاد متخصصین این رشته جهت فعالیت در دانشگاه مطلوب پیش بینی می‌شود.

اعرابی تصریح کرد: با بهره‌گیری از تجارب و دانش تخصصی اعضای هیئت علمی و فعالیت و همکاری دانشجویان می‌توان ضمن ارائه خدمات بهینه به مردم، تحول و تغییر در نگرش جامعه نسبت به این مجموعه ایجاد کرد.

وی با تاکید بر اصل پیشگیری به خصوص در زمینه بهداشت دهان و دندان ادامه داد: معاونت بهداشتی دانشگاه می‌تواند با بهره‌گیری از پتانسیل‌های دانشکده دندانپزشکی شاخص‌های بهداشت دهان و دندان را در منطقه ارتقاء دهد.

سرپرست دانشکده دندانپزشکی دانشگاه نیز در این مراسم گفت: موضوع "پیشگیری بهتر از درمان است" و باید سرلوحه فعالیت همه ما در حوزه درمان و نظام سلامت باشد و در این رشته تخصصی نیز بیشتر جلوه دارد.

محمود سلامی افزود: در شرایط کنونی از جامعه دندان‌پزشکان انتظار می‌رود با همت والا و عزم راسخ، ضمن افزودن روزافزون بر گستره دانایی خویش، آرامش و سلامت را برای مردم به ارمغان آورند.

انتهای پیام/م

منبع: ایسنا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.