سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

"بازگشت" خواجه نوری پس از سال‌ها

داریوش خواجه نوری و هادی منتظری در خصوص برنامه‌های کنسرت خود سخن گفتند.

به گزارش خبرنگار موسیقی باشگاه خبرنگاران صبح امروز نشست رسانه‌ای کنسرت داریوش خواجه‌نوری با حضور وی و هادی منتظری در تالار وحدت برگزار شد.

داریوش خواجه‌نوری در ابتدا گفت: نام این کنسرتم‌ "بازگشت" است زیرا جز اولین کسانی هستم که بعد از انقلاب در ایران با مرارت‌های فراوان و وجود محدودیت‌های بسیار کنسرت برگزار کردم و در دوران طلایی موسیقی با ریاست‌"علی مراد خانی" در سال 76 با سخن‌های بسیاری که نسبت به موسیقی به خصوص گیتار نوازی بود، به روی سن رفتم.

وی ادامه داد: با برگزاری اولین جشنواره موسیقی پاپ ایران در سال 77 جزء اولین شرکت کنندگان این جشنواره بودم. در دوران رکوردی سخت بعد از"علی مرادخانی" در حوزه موسیقی، تئاتر و سینما به وجود آمد موجب شد که اساتید این حوزه‌ها دیگر کار نکنند. این بازگشت فقط بازگشت من نیست. مطمئن هستم با شرایط خوبی که"علی مرادخانی" به وجود آورده و تیمی که وی فراهم کرده و به خصوص حضور"پیروز ارجمند" به عنوان یکی از اهالی خود موسیقی و آگاه به درد و رنج این بچه‌ها است، می‌تواند اتفاقات بسیار مثبتی را در موسیقی بوجود آورد.

 خواجه‌نوری افزود: من در این 8 سال بی‌کار نبودم و آلبوم‌ها و قطعات زیادی درسبک‌های فلامینگو، کلاسیک و از همه مهمتر آلبوم فیوزن ساخته‌ام که در دوران قدیم  این فعالیت را با اساتیدی چون"جلال ذوالفنون" و "حسین سمندری" دو تار نواز مطرح موسیقی آغاز کردم.

 این آهنگساز تصریح کرد: آلبوم‌هایی را که در راستای همکاریم با "جلال ذوالفنون" و "حسین سمندری" آغاز کرده‌ام با "هادی منتظری" ادامه دادم.

در ادامه هادی منتظری گفت: در این کنسرت حال و هوای خاصی با تلقین کمانچه با گیتار به‌وجود آمده و تضاد کششی و مضرابی خود یک تنوع را در قطعات اجرا وارد کرده است. موسیقی بنده به دوران اوایل انقلاب برمی‌گردد و کمانچه آثارم در گروه شیدا و شهرام ناظری را زدم.

وی ادامه داد: بعد از انقلاب بخش سرود که با عنوان موسیقی جنگ نام گرفت و پس از آن موسیقی بی‌ثبات‌‌ترین دوران خود را سپری کرد که در این رهگذر باید از این گذار گذر کرده ما به یک ثبات رسیده و مردم را با هنر آشتی دهیم.

خواجه‌نوری عنوان کرد: در 8 سال گذشته ما از موسیقی دلزده شدیم و شرایط کار برای گروه ما فراهم نبود. کنسرت‌ها اکثرا پلی بک بودند و موزیک‌ها اکثرا تعداد زیادی کاور کارهای یونانی محسوب می‌شدند که الان با توجه به فضای اینترنت همه به راحتی می‌توانند آن آثار را بشنوند.

این خواننده ادامه داد: قطعا کارهایی را با"جلال ذوالفنون" انجام داده‌ام تا انتهای سال به صورت مکتوب منتشر می‌کنم و یک آلبوم تخصصی که به‌همران دفتر نت با آلبوم ارائه خواهیم داشت.

خواجه نوری عنوان کرد: در این اجرا 16 قطعه داریم که در 4 بخش موسیقی فلامینگو، پاپ، اکسترومنتال و فیوزن(تلفیقی) اجرا می‌شود و چون باید سلیقه‌های مختلف از آن لذت ببرند به همین خاطر قطعات را در هم برای مخاطبان و هواداران اجرا می‌کنیم.

وی ادامه داد: 10 قطعه با کلام و 6 قطعه بی‌کلام است. در سه قطعه"هادی منتظری" حضور دارد. شعرها از"افشین سرافراز"،"افشین مقدم" و "مولانا" است. قطعات را  "محمدعلی خواجه‌نوری" و "هادی منتظری" ساخته‌ و دو قطعه تک‌نوازی داریم.

وی ادامه داد: بنده آدم صحنه هستم و با کنسرت زندگی کردم  در چند سال گذشته خیلی از هنرمندان خانه نشین شده و یا از ایران رفتند حتی"ناصرعبداللهی" به همین خاطر به بندرعباس سفرکرد. که آن اتفاق تلخ برایش افتاد. همان فضایی که در دیگر هنرها به وجود آمد در موسیقی نیز شکل گرفت الان به گذشته فکر نمی‌کنم.

با حضور"علی مرادخانی" و"پیروز ارجمند" فضا خیلی بهتر شده ، اطلاع دارم که خیلی از بچه‌های سفر کرده دوباره به ایران بازگشتند. این نوازنده عنوان کرد: صدای کمانچه"هادی منتظری" را تا حالا نشنیده‌ام و نوازندگی وی خیلی متفاوت است . فضای کنسرت به خصوص در بخش فلامینگو شاد است.

خواجه‌نوری افزود: معتقدم کسی که سبک خود را حفظ می‌کند و سلیقه‌هایش عوض نمی‌شود در آینده ماندگارتر خواهد بود.

هادی منتظری ادامه داد: قسمت نوازندگی بنده قابل نوشتن نیست زیرا بار حسی در آن لحظه متفاوت است و گاهی اوقات به صورت فی‌البداهه اجرا می‌کنم. قابل ذکر است، که کنسرت "داریوش خواجه‌نوری" و "محمدعلی خواجه نوری" با حضور "هادی منتظری" 1 و 2 اردیبهشت در تالار وحدت برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: کنسرت ، برنامه ، طلایی ، داریوش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.