سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی:

با انصراف از یارانه از کودکان کار و تحصیل آنها حمایت کنیم

علی ربیعی، وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: به منظور رفع پدیده کودکان کار و خیابان در کشور نیازمند ایجاد حساسیت و اقدامات عملیاتی ویژه در این حوزه هستیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، علی ربیعی در دومین نشست شورای ساماندهی کودکان کار و خیابان گفت: توجه به مسئله کودکان کار از جمله اقداماتی‌است که دارای اثربخشی در ابعاد مختلف روابط اجتماعی و انسانی است.

وی افزود: در این خصوص از تمامی همکاران و تلاشگران این عرصه می‌خواهیم تا با مطالعات بیشتر به این پدیده بپردازند و با ایجاد حساسیت به جمع‌بندی عملیاتی در این حوزه دست یابند.

ربیعی در ادامه به ارائه آمارهای واقعی درخصوص کودکان کار و خیابان تاکید کرد و اظهار داشت: به منظور هدف‌گذاری صحیح در این حوزه ما به ارائه آمارهای واقعی و دقیق نیاز داریم همچنین بررسی این پدیده باید در مناطق مختلف شهرها و روستاها با جدیت پیگیری شود.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: برای مبارزه با این پدیده ناهنجار در جامعه به ویژه باید از سوءاستفاده‌هایی که به صورت سازمان یافته از این کودکان صورت می‌گیرد جلوگیری شود.

ربیعی افزود: اقدام بعدی در این زمینه اصلاح آیین نامه کودکان کار و خیابان است که در سال 84 به تصویب رسیده است و به صورت جدی به اجرا در نیامده و حاوی اشکالات فراوانی است این آیین نامه همچنین باید در سطح ساختار، تشکیلات، اهداف و وظایف مورد بازنگری قرار گیرد.

وی افزود: در این راستا طرح‌هایی از جمله بیمه این کودکان و ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و همچنین مراکز اسکان و نگهداری آنها با هماهنگی دستگاه‌های ذیربط مطرح شده که با جدیت مورد پیگیری است.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: ما در وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی تمامی عزم خود را به کار بسته‌ایم تا با تمامی توان خود و با همکاری نهادهای ذیربط در خصوص ساماندهی این کودکان عملیات اجرایی را در پیش گیریم و خروجی‌های خود را نیز در این زمینه در اختیار قوه قضاییه و امور بین‌الملل به منظور ارسال به کنوانسیون‌های بین‌المللی قرار دهیم.

ربیعی خاطرنشان کرد:افراد می‌توانند با انصراف از دریافت یارانه، آن را برای حمایت از کودکان کار و تحصیل آنها اهداء‌کنند.


انتهای‌پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.