سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تقویم تاریخ در آینه‌ی ورزشی 26 فروردین

امروز سه‌شنبه 26 فروردین ماه 1393 هجری شمسی، برابر با 15 آوریل 2014 میلادی و 15جمادی الثانی سال 1435 هجری قمری است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران،51 سال پیش در چنین روزی لیو لرنر، قهرمان شنای فرانسه توانست در یک رکوردشکنی هزار کیلومتر را در آب‌های یخ زده‌ی دریا شنا کند و بدین ترتیب او رکورد جدیدی به نام خود در جهان ثبت کرده است.

48 سال پیش در چنین روزی، در مسابقات فوتبال قهرمانی باشگاه‌های تهران، تیم‌های دارایی و استقلال برابر هم قرار گرفتند و تیم دارایی، استقلال را یک بر صفر شکست داد. این مسابقه به داوری اصغر تهرانی و با حضور 15 هزار تماشاگر برگزار شد.

 امینی‌خواه در دقیقه 29 تنها گل این دیدار را به ثمر رساند.

در همین روز تیم‌های پاس و آرارات برابر هم قرار گرفتند و با نتیجه صفر بر صفر مساوی شدند و این مسابقات در تهران برگزار شد.

47 سال پیش در چنین روزی "پرویز جلایر" وزنه بردار تیم ملی ایران در دسته سنگین وزن در مسابقات وزنه برداری جام تفلیس صاحب مدال طلا شد او موفق شد در مجموع 407 کیلو و 500 گرم وزنه را بالای سر ببرد و در مدال طلا بگیرد. جلایر در یک ضرب، 5 کیلوگرم و در مجموع 5/2 کیلوگرم رکورد ایران را افزایش داد.

هم چنین 47 سال پیش در چنین روزی مسابقات قهرمانی باشگاه والیبال و دسته جات آزاد تهران برگزار شد.

تیم والیبال تهران جوان با پیروزی بر حریفان خود به مقام قهرمانی رسید و تیم‌های پاس و استقلال به ترتیب عناوین دوم و سوم را کسب کردند.

باز هم 47 سال پیش در چنین روزی، " لئو یاشین" دروازه‌بان تیم ملی شوروی به عنوان بهترین دروازه‌بان جهان و اروپا در 20 سال اخیر شناخته شد.
این عنوان بر اساس رای‌گیری از کارشناسان ورزشی جهان و روزنامه نگاران ورزشی به وی اعطا شد.

47 سال پیش در چنین روزی تیم اسکاتلند در یک مسابقه فوتبال توانست با نتیجه 3 بر 2 تیم فوتبال انگلیس را در ورزشگاه " بین لی" لندن شکست دهد. تیم فوتبال انگلیس در آن هنگام قهرمان جهان بود.

46 سال پیش در چنین روزی در مسابقات تنیس روی میز قهرمانی جهان که در استکهلم پایتخت سوئد برگزار شد تیم ایران مقام 16 را کسب کرد. ژاپن اول، کره شمالی دوم و سوئد سوم شد. در تیم ایران هوشنگ بزرگ‌زاده، محسن اسلامی، امیر احتشام‌زاده و رضا تهرانی حضور داشتند.

44 سال پیش در چنین روزی، در مسابقات فوتبال قهرمانی باشگاه‌های تهران تیم‌ استقلال توانست تیم دیهیم را با نتیجه 2 بر 1 شکست دهد و این مسابقه را 5 هزار تماشاگر از نزدیک دیدند.

42 سال پیش در چنین روزی تیم ملی فوتبال جوانان ایران در نخستین مسابقه خود در رقابت‌های قهرمانی جوانان آسیا در بانکوک مقابل تیم فوتبال جوانان فیلیپین 2 بر صفر پیروز شد. خورشیدی و صادقی در این پیکار برای تیم جوانان ایران گلزنی کردند.

انتهای پیام/

برچسب ها: مسابقه ، تهرانی ، برگزار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.