سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قرائت گزارش افزایش نرخ کرایه‌ها در شورا؛

موافقت اعضای شورا با توقف افزایش نرخ‌ها و اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها

اعضای شورای شهر تهران امروز با توقف افزایش نرخ کرایه‌های حمل و نقل عمومی تا اجرایی شدن مرحله دوم هدفمندی یارانه ها موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، در ادامه پنجاه و هفتمین جلسه علنی از چهارمین دوره جلسه شورای اسلامی شهر تهران گزارش افزایش نرخ کرایه‌های حمل و نقل عمومی در صحن شورا قرائت شد.

براساس این گزارش چمران عضو کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با اشاره به اینکه نرخ کرایه‌ها تنها منوط به شهر تهران نیست و می‌بایست در کل کشور هماهنگ شود گفت: نرخ کرایه‌ها تنها مربوط به تهران نیست و به صورت سراسری در کل کشور اعمال می شود که در همین خصوص جلساتی با وزارت کشور داشته‌ایم که پیشنهاد آنان نیز عدم افزایش دو بار در نرخ کرایه ها است که این گفته منطقی است.
 
چمران در ادامه بیان داشت: این صحیح نیست که ما یک بار اول اردیبهشت ماه نرخ کرایه ها براساس مصوبه شورا تغییر دهیم و بار دیگر با افزایش قیمت حامل های انرژی این موضوع تکرار شود و این از نظر اجتماعی درست نیست.
 
وی ادامه داد: باید هماهنگی های لازم با دولت صورت گیرد تا این کار یک بار انجام شود و پیش از آنکه مصوبه شورا اعمال شود میزان افزایش حامل های انرژی در نظر گرفته شود که در گذشته نیز این موضوع وجود داشت و ما یک بار افزایش قیمت را داشتیم که نتایج مثبتی را به همراه داشت.

طلایی عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران در ادامه این بحث بیان داشت: موضوع تاکسیرانی و گلایه‌هایی که نسبت به افزایش ان وجود دارد این است که در صورتی تغییر در نرخ کرایه‌ها  با افزایش ناشی از حامل های انرژی همزمان شود شورا مجبور خواهد بود افزایشی حدود 50 درصدی را اعمال کند که نه شورا می پذیرد و نه صحیح است.
 
وی افزود: من معتقدم دولت می بایست برای تاکسیرانان تسهیلات دیگری در نظر بگیرد که ما مجبور به افزایش مجدد کرایه ها نباشیم.
 
سرخگو عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر در ادامه جریان بررسی این گزارش گفت: گزارشی که امروز در شورا قرائت شد پیش از این به تصویب شورا رسیده و اکنون بحث روی مکانیسم ها است و با توجه به اینکه 71 درصد تاکسی های ایران دوگانه سوز هستند پیش از این پیش بینی ها صورت گرفته و کمک های نیز به تاکسی دارها خواهد شد نظیر بیمه تکمیل آنها و همچنین ترویج تاکسی های کم مصرف که هم دولت و هم شهرداری باید به آن کمک کنند.
 
سرخگو خاطرنشان کرد: 50 درصد حمل و نقل عمومی و 71 درصد سواری های ون دوگانه سوز هستند و نیاز به افزایش مجدد کرایه ها وجود ندارد.
 
دنیامالی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران ادامه داد: این موضوعات پیش از این در شورا در نظر گرفته شده و ما پیش از این افزایش را روی 15 درصد در نظر گرفته بودیم و با درنظر گرفتن افزایش حامل های انرژی این میزان به 25 درصد رسید و قاعدتا افزایش مجددی نخواهیم داشت و اما این نکته که دولت خواسته در حال حاضر این موضوع تا مشخص شدن قیمت افزایش حامل های انرژی متوقف شود صحیح است و می توانیم با دولت در این زمینه تعامل داشته باشیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: شورا ، کرایه ، حمل و نقل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.