سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توقف عملیات زیردریایی مالزیایی به سبب اشتباه در محاسبه عمق منطقه

زیردریایی فرستاده شده برای جستجوی لاشه هواپیمای ناپدید شده پس از 6 ساعت کار خود را متوقف کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از " روسیا الیوم" مقامات استرالیایی اعلام نمودند زیر دریای فرستاده شده به اعماق اقیانوس هند برای پیدا نمودن لاشه هواپیمای بوئینگ 777 ناپدید شده خطوط هوایی مالزی ، امروز پس از فقط  6 ساعت از شروع به کار خود ، پس از آنکه معلوم گردید منطقه مورد جستجو عمیقتر از آنی هست که که انتظار می‌رفت ، کار خود را پایان داد و به سطح آب بازگشت.

"مرکز مشترک هماهنگی سازمان‌ها"که موظف به مدیریت عملیات جستجو هواپیمای ناپدید شده می‌باشد گفت : پس از 6 ساعت از شروع عملیات ، زیر دریایی بلوفین- 21 به نهایت عمقی که می‌توانست برود (4500 متر) رسید و به سطح آب بازگشت.

این مرکز در بیانیه خود همچنین گفته : اطلاعاتی که در طی این شش ساعت جمع آوری شده است ، درحال بازآوری و تحلیل می‌باشد.

شایان ذکر است که قرار بود کار این زیردریایی 18 ساعت به طول انجامد .

این مرکزهمچنین اعلام کرده : این زیردریایی اگر شرایط جوی اجازه بدهد امروز برای بار دوم نیز برای عملیات جستجو به آب انداخته می‌شود. 

کاپیتان "مارک ماتیوزگ کاپیتان نیروی دریایی آمریکا اعلام کرده است : این زیر دریایی به عمق 4500 متری رفت و پس از آن به دلیل آنکه این زیردریایی برای مناطقی که عمقشان بیش از 4500 متر نباشد برنامه ریزی شده ، به سطح آب بازگشت.

زیر دریایی "بلوفین 21 " در قالب یک اژدر به طول 4.93 متر می‌باشد که مجهز به دستگاه رادار زیر آبی (سونار ) می‌باشد.(سونار راداری است که در زیر آب استفاده می‌گردد و بجای امواج راداری با انتشار امواج صوتی قادر به شناسایی دیگر ناوها و کشتی‌هاست). وزن این زیر دریایی 750 کیلوگرم می‌باشد و قادر است تا به مدت 20 ساعت در زیر آب بماند .

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.