سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز/

صادرات 402 هزار تن کالا از گمرکات لارستان فارس

در سال 92، 402 هزار تن کالا به ارزش ۱۷ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار از گمرک لارستان به خارج از کشور صادر شده است که این مقدار نسبت به سال گذشته ۲ برابر شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ رحیم شهریاری سرپرست اداره گمرک لارستان با بیان اینکه گمرک لارستان از سال 1372 راه اندازی شده  و در زمینه های مسافری، حقوقی و قضایی، تجاری فعالیت دارد، اظهار کرد: در بحث امور گمرکی ما در لارستان در سال 92 شاهد یک جهش بزرگ بودیم که مهمترین آن در بحث تجارت و صادرات بوده است.


سرپرست گمرک لارستان تصریح کرد: ما در این سال 402 هزار تن صادرات در انواع کالاها، به ارزش 17 میلیون و 800 هزار دلار داشته ایم که نسبت به سال گذشته این مقدار 2 برابر شده و از نظر ارزشی نیز، 260 درصد افزایش یافته است.

وی گفت: این ارقام نشان دهنده ظرفیت بالای لارستان بزرگ در عرصه صادرات کالا است و باید در این زمینه تلاش و سرمایه گذاری بیش تری صورت بگیرد


شهریاری با اشاره به نحوه دستیابی به حجم بالای صادرات در سال گذشته گفت : یکی از فعالیت های گمرک لارستان در سال 92، عبور از صادرات سنتی به صادرات   مکانیزه بوده  و ما توانستیم با ورود به این بحث،چیزی قریب به 10 تن کالا را از طریق فرودگاه بین المللی لارستان صادر کنیم.


سرپرست گمرک لارستان درباره کشورهای هدف یا میزبان صادرات اظهار کرد: در حال حاضر، کشورهای هدف گمرک لارستان عربستان سعودی، کویت، قطر، امارات متحده عربی، عمان، عراق، هندوستان و افغانستان است.


وی درباره نوع کالاهای صادر شده نیز گفت: عمده کالاهای صادر شده سیمان کلینکر سیاه، سیمان سفید، میگو خشک، دمبلان کوهی، خشکبار و خرما بوده و در این میان سیمان سیاه و سفید بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است.


سرپرست گمرک لارستان خاطر نشان کرد: لارستان ظرفیت های مختلفی در زمینه صادرات دیگر کالاها از جمله سیفی جات و مرکبات دارد و با برنامه ریزی ها و پیگیری هایی که در حال انجام است، درصدد هستیم تا نمایندگی اتاق بازرگانی را در لارستان فعال کنیم و بتوانیم از این طریق ارتباط بهتر و سازنده تری با تجار برقرار کنیم.


وی افزود: با تأسیس اتاق بازرگانی در لارستان، می توان با تجار ساکن در لارستان، شهرهای اطراف و بازرگانان خارج از کشورارتباط برقرار کرد و از ظرفیت عظیم تجاری کشورهای حوزه خلیج فارس، که اغلب در دست لارستانی هاست، بهره های

فراوان برد.


انتهای پیام/ز

برچسب ها: صادرات ، کالا ، گمرک ، فارس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.