سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

صادرات یک میلیارد و 700 میلیون دلاری کالای غیر نفتی از خراسان رضوی

استاندار خراسان رضوی از صادرات دو میلیون تن کالای غیر نفتی به ارزش حدود یک میلیارد و 700 میلیون دلار در سال گذشته به کشورهای هدف خبر داد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، علی رضا رشیدیان در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان با اشاره به افزایش یکصد و 30 درصدی صادرات چمدانی از بازارچه های مرزی ؛ بر استفاده بهینه از این مزیت تأکید کرد و افزود : یکی از مهم ترین راهکارهای رونق تولید و ایجاد اشتغال ؛ توسعه ی صادرات غیر نفتی به ویژه صادرات کالاهای تولید داخل استان است.

وی افزایش بهره وری نیروی کار و سرمایه ، به روز رسانی خطوط تولید ، استفاده ی بهینه از منابع انرژی به ویژه همزمان با اجرای مرحله ی دوم قانون هدفمندی یارانه ها را از جمله مواردی دانست که به کاهش قیمت تمام شده ی تولیدات و افزایش توان رقابت پذیری صادر کنندگان منجر خواهد شد.
رشیدیان با توجه به لزوم برنامه ریزی برای ارتقای کیفیت تولیدات محصولات صادرات گفت : رقابت در بازارهای بین المللی مستلزم حرکت ، مطابق با استانداردهای روز جهان است .
وی حضور موفق در بازارهای جدید را مورد توجه قرار داد و برنامه ریزی برای حفظ بازارهای صادراتی استان را ضروری دانست .

استاندار خراسان رضوی از بخش خصوصی خواست تا با توجه به منافع ملی ، به سمت توسعه ی هر چه بهتر صادرات غیر نفتی حرکت کنند .

رشیدیان شکوفایی روز افزون اقتصاد استان و ایجاد ارزش افزوده مطلوب در این بخش را در گرو شکل گیری رابطه ی معقول و منطقی بین صادر کننده و تولید کننده ارزیابی کرد و گفت : وجود تنگناهای اقتصادی و تحریم های نظام استکبار ، حجم صادرات استان را در مقایسه با مدت مشابه به لحاظ ارزشی 16 درصد و از نظر وزنی 15 درصد با کاهش رو به رو کرده است .

استاندار خراسان رضوی از پیش بینی برپایی 29 نمایشگاه بین المللی توانمندی های استان در کشورهای هدف صادراتی خبر داد و گفت: اعزام 20 هیئت تجاری از خراسان رضوی و پذیرش 13 هیئت تجاری نیز در دستور کار قرار دارد .

انتهای پیام/ز

برچسب ها: صادرات ، کالا ، غیر ، نفتی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.