سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گزارش تشکری هاشمی در خصوص نحوه صدور آرم طرح ترافیک در شورا ؛

صدور 100 هزار آرم طرح ترافیک در سال جاری

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت:100 هزار طرح ترافیک صادر شده که از این تعداد 9 هزار آرم برای آژانس های تهران، دو هزار برای آژانس های حومه تهران حدود 10 هزار عدد برای جانبازان و معلولان و خانواده شهدا، 5 هزار عدد برای خبرنگاران و حدود 30 هزار عدد برای وزارتخانه ها در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  ، در پنجاه و هفتمین جلسه علنی از چهارمین دوره جلسه شورای اسلامی شهر تهران سید جعفر تشکری هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به ارائه گزارش خصوص نحوه صدور آرم طرح ترافیک پرداخت.
 
تشکری هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پاسخ به صحبت های رئیس شورای شهر تهران گفت: سابقه توزیع آرم طرح ترافیک به دوره‌ای برمی‌گردد که شورای انقلاب این تصمیم را گرفته و براساس آن محدوده‌‍‌ای به عنوان محدوده طرح ترافیک در نظر گرفته شده که به گروه های خاص اجتماعی که ضرورت تردد دارند اجازه تردد داده می‌شود.
 
وی ادامه داد: در این چند سال یک بالانس بین تقاضانامه همه دستگاه‌ها در این خصوص داشته ایم که سعی کرده ایم با توجه به حساسیت ها و ضرورت های موجود به تعدادی از کارکنان دستگاه ها تعلق بگیرد و اکنون پس از 20 سال تجربه سهمیه بگیران ما به دو گروه کلی تقسیم می شوند.
 
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تصریح کرد: گروه اول کسانی هستند که در وزارت خانه ها و ارگان ها شامل سهمیه بگیران می شوند و گروه دوم شهروندان و شرکت های خصوصی که از طریق ثبت نام در سایت و در گذشته با مراجعه حضوری این آرم ها را دریافت می‌کردند.
 
وی افزود: ما سعی داریم برای سهمیه بگیران حداقل تداخل را داشته باشیم و در مورد شهروندان عادی مجموعه ای از اطلاعات را می گیریم که این اطلاعات امتیازبندی شده و براساس این امتیازات با توجه به محل سکونت، نوع شغل، محل شغل، میزان وضعیت سلامتی افراد و ضرورت استفاده از خودرو به بالاترین امتیازها این آرم ها تعلق می گیرد.
 
تشکری هاشمی با اشاره به اعتراض برخی خبرنگاران مبنی بر وجود تبعیض در صدور آرم های طرح ترافیک گفت: در مورد رسانه‌ها در گذشته خبرنگاران با ارائه کارت خبرنگاری می‌توانستند در محدوده های طرح ترافیک تردد کنند که متاسفانه آمار کارت های جعلی به چندین هزار تعداد رسیده بود و  به همین دلیل به سیستم های مکانیزه تبدیل شد اما مشکلی که ما در سال های اخیر داریم این است که متاسفانه تعدادی کمی از رسانه ها این آرم ها را در اختیار خبرنگاران قرار نداده و این گلایه ها به وجود می‌آید.
 
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در ادامه بیان داشت: آمارها نشان می دهد تعداد خبرنگاران در تهران شاید به دو هزار نفر نرسد اما دو برابر این تعداد تاکنون آرم طرح ترافیک صادر شده اما بازهم شاهد آن هستیم که تعدادی از خبرنگاران این آرم ها را دریافت نکرده‌اند.
 
تشکری هاشمی خاطرنشان کرد: ما 4 میلیون خودرو در تهران داریم و تنها 100 هزار آرم طرح ترافیک که تعداد محدودی از این تعداد نیز 9 هزار آرم برای آژانس های تهران، دو هزار برای آژانس های حومه تهران حدود 10 هزار عدد برای جانبازان و معلولان و خانواده شهدا، 5 هزار عدد برای خبرنگاران و حدود 30 هزار عدد برای وزارت خانه ها در نظر گرفته شده اما با این حال برای سال آینده طرحی را برای شورا داریم که اینگونه مداخلات را اصلاح کنیم.

انتهای پیام/  

برچسب ها: شورا ، آرم ، طرح ، ترافیک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.