سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احمد الجربا:

آمریکا برای "کشتار دسته جمعی مردم حلب توسط دولت سوریه" پاسخ دهد

رئیس ائتلاف ملی مخالفان سوریه از آمریکا خواسته تا پاسخی به آنچه که وی آن کشتار دسته‌جمعی حلب توسط دولت سوریه می‌نامد ، بدهد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز ، "احمد جربا "رئیس ائتلاف ملی مخالفان سوریه، از ایالات متحده آمریکا خواسته است تا پاسخ مناسبی به آنچه که طبق ادعای وی "کشتار دسته جمعی مردم حلب" توسط نیروهای حامی بشار اسد نامیده شده است ، بدهد.

وی همچنین در نامه‌ای به وزیر خارجه آمریکا در 8 آوریل ماه جاری ، اتهامات وارده به مخالفان سوری مبنی بر اینکه شبه‌نظامیان مخالف دولت سوریه مسیحی‌ها را هدف قرار داده و به مکان‌های مقدس در استان لاذقیه در ساحل دریای مدیترانه بی‌احترامی کرده‌اند را رد نمود.

 گفتنی‌است شبه‌نظامیان مخالف سوری از جمله عناصر "جبهه النصره" ماه گذشته به لاذقیه حمله ور شدند و بر گذرگاه مرزی با ترکیه و شهر "کسب" که اکثریت آن را افراد ارمنی تشکیل می‌دهد مسلط شدند.

 جربا همچنین در ادامه ادعاهای خود گفته : نظام بشار اسد طی هفته‌های گذشته با بشکه های انفجاری حملات شدیدی را خصوصا بر حلب آغاز نموده است که منجر به کشته شدن و مجروح شدن ده‌ها غیر نظامی گشته و بسیاری از مناطق بطور کامل تخریب گشته و باعث کوچ بسیاری از پناهندگان شده است.

وی گفت : ما همچنان در انتظار پاسخی مناسب به این جنایت‌های ضد حقوق بشری هستیم و از رهبران جامعه جهانی خصوصا آمریکا و هم‌پیمانانش می‌خواهیم تا موضعی در برابر این کشتار دسته‌جمعی مردم سوریه اتخاذ نمایند.

گفتنی که حلب روزگاری مرکز تجاری سوریه به شمار می‌رفت ؛ اما الان شبه نظامیان مخالف سوری همچنان در درگیری با نیروهای دولتی سوریه بر برخی مناطق آن مسلط می‌باشند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.