سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فارین پالسی :

استفاده از سلاح شیمیایی ؛ تنها ابزار باقیمانده تروریستها برای زورآزمایی با ارتش سوریه

استفاده مجدد تروریستها و شورشیان از گاز سارین و کلر در یکی از شهرهای سوریه بار دیگر ضعف آنان را در مواجهه با نیروهای ارتش نمودار ساخت .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از نشریه فارین پالسی  ؛‌این نشریه آمریکایی در مقاله ای به قلم ماری کاسی نوشت : روز جمعه و شنبه گذشته بار دیگر در یکی از روستاهای استان حماه در سوریه از گاز سارین و کلر استفاده شد . تروریستها بلافاصله با انتشار فیلمی جعلی مدعی شدند ارتش سوریه از سلاح شیمیایی استفاده کرده است . 

هر دو طرف استفاده از سلاح شیمیایی را تائید کرده اند . دولت سوریه نیز عنوان کرده است که تروریست های جبهه النصره این حمله شیمیایی را انجام داده است . 

سامانتا پاور ، نماینده ویژه آمریکا در سازمان ملل در این باره اظهار داشته است : ادعای حمله  شیمیایی در سوریه تاکنون سند معتبری نداشته است . ایالات متحده تحقیقات خودرا برای کشف صحت و سقم این حادثه آغاز خواهد کرد . 

در همین اثنا سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی روز گذشته ( یکشنبه) محموله دیگری از سلاح های شیمیایی سوریه را دریافت و برای امحا به مکان موردنظر خود منقل کرده است. بیش از 65 درصد دخیره مواد شیمیایی سوریه به همین شکل در آستانه امحا قرار دارند . 

در ادامه این مقاله آمده است : این درحالی است که در ادامه پیروزی های ارتش در مناطق مختلف ، نظامیان سوری موفق شدند تروریستها و شورشیان را از دو روستای سرخا و معلولا ( روستای تاریخی مسیحی نشین در سوریه) در نزدیکی مرز لبنان خارج کرده و کنترل کامل آن رابدست بگیرند . 

بشار اسد ‌، رییس جمهوری سوریه نیز در تازه ترین اظهارات خود عنوان کرده است که بازی جنگ در سوریه در حال تغییر است و ارتش موفقیتهای بسیاری را بدست آورده است . به گفته اسد ،‌ ارتش هم اکنون دست بالا را در مبارزات با تروریستها و شورشیان خارجی دارد .

انتهای پیام /
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.