سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بررسي نقش فناوري نوين در تجهيزات پزشكي در برنامه "اقتصاد و فن آوري" راديو اقتصاد

برنامه " اقتصاد و فن آوري" سه شنبه 26 فروردين ماه با موضوعات با موضوع بررسي نقش فناوري نوين در تجهيزات پزشكي از شبكه راديويي اقتصاد پخش مي شود.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي راديو اقتصاد؛ برنامه "اقتصاد و فن آوري" روز سه شنبه 26 فروردين ماه با موضوع بررسي نقش فناوري نوين در تجهيزات پزشكي با حضور "قاسم آبخضر"، مهندس پزشکی و رئیس انجمن تولید کنندگان تجهیزات پزشکی، دندان پزشکی و آزمایشگاه  برروي آنتن مي رود.

قاسم آبخضر، مهندس پزشکی و رئیس انجمن تولید کنندگان تجهیزات پزشکی، دندان پزشکی و آزمایشگاه  حضور در اين برنامه پيرامون انفورماتيك پزشكي  و نقش فناوري در اين بخش توضيحاتي ارائه كرده  ؛ حوزه كاربردي فن آوري اطلاعات و ارتباطات در پزشكي را  تعريف كرده ، و به توليد و خدمات فن آوري اطلاعات در حوزه خدمات بهداشتي و درماني صنعت انفورماتيك پزشكي  اشاره مي كند كه توسعه اين صنعت در داخل كشور نيازمند برنامه ريزي بر اساس فرصت ها و تهديد هاي سر راه و نقاط قوت وضعف  است كه در برنامه به  اين موضوع نيز پرداخته مي شود.

انقلاب فن آوري اطلاعات و ارتباطات در كليه بخش هاي اقتصادي، اجتماعي، سياسي و امنيتي كشورها تاثيراتي قابل توجه بر جاي گذاشته است . 

با توسعه اين فن آوري در بخش پزشكي ، به دنبال تحول عظيمي در نظام ارائه خدمات بهداشتي و درماني مي باشيم و يكي از مهمترين حوزه هاي كـاربرد فن آوري اطلاعـات ، حوزة بهداشـت و درماني مي باشد .

فن آوري اطلاعات از روش هاي متعددي مي تواند به اين حوزه كمك نمايد . شــبكه هاي اطـلاع رساني بهداشـت ، شبكه هاي پزشكي از راه دور ، شــبكه هاي همكـاري علمي پزشكي ، تجهيزات هوشمند پزشــكيار و پرونده الكترونيكي بيمار نمونه هـــــايي از كاربرد فن آوري اطلاعات در بهداشـت و درمان هســتند .

"به روز باشيد  عنوان بخش ديگري از برنامه  "اقتصاد و فن آوري"  است كه آخرين اخبار فناوري " توسط "اميد ديدگاه" اجرا مي شود و در اين بخش از برنامه " اقتصاد و فن آوري" سراغ اخباري مي رود تا هم نو و به روز باشد و هم شنوندگان به طور كاربردي بتوانند از اين خبرها بهره مند شوند.

بخش ديگري از برنامه "اقتصاد و فن آوري" با عنوان "بانخبگان" است كه  به معرفي مخترعين و مبتكرين اختصاص دارد كه اين هفته  "مجيد يساري " مخترع  ربات ايراني  معرفي مي شود.

در اين بخش در مورد چالش‌هاي فناوري بين‌المللي كه از چه طريق مي‌توان طرحي را در سطح بين‌المللي به ثبت رساند نيز اطلاعاتي در اختيار مخاطبان برنامه قرار مي‌گيرد.

در بخش"بانخبگان"  سعي شده علاوه بر معرفي مخترعين درباره چگونگي اينكه ايده هاي خود را عملي كنيم نيز مطالبي ارائه شود.

بخش با نخبگان يكي از بخش‌هاي جذاب برنامه است كه صاحبان ايده، طرح خود را معرفي مي‌كنند و از مشكلاتي كه در زمينه توليد انبوه دارند، مطالبي را بيان مي كنند.

برنامه "اقتصاد و فناوري" روزهاي سه‌شنبه هر هفته ساعت 18:05 به تهيه كنندگي ليلا اميديگانه از شبكه راديويي اقتصاد به صورت زنده پخش مي‌شود.


انتهای پیام/ اس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.