سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه:

نسخه توسعه مترو تهران مدیریت جهادی است/ مشکل فقط بودجه است

پیچیدگی‌ها و سختی فنی و اجرایی کار در توسعه خطوط مترو تهران اقتضا می‌کند که امور این بخش متفاوت از شیوه‌های معمول مدیریتی پیش برود و لذا تنها نسخه برای توسعه مترو، مدیریت جهادی است.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران،  مهندس هابیل درویشی در گردهمایی مدیران بازرسی حوزه حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان ان مطلب گفت: سیستم بازرسی، بازوی مدیران اجرایی است که امیدواریم نظارت دقیق و همکاری بیشتر بازرسی ما را در پیشبرد اهداف و برنامه‌های توسعه مترو بیش از پیش یاری کند.

وی همچنین توجه ویژه و همزمان دولت، شورای شهر و شهرداری تهران به حمل ونقل عمومی با محوریت مترو را فرصت خوبی برای پیشبرد برنامه‌های توسعه مترو یاد کرد و افزود: در این خصوص برنامه 5 ساله مترو را که شامل توسعه و بهره‌برداری 200 کیلومتر خط جدید است ارائه کرده‌ایم و برای تحقق هر چه دقیق‌تر آن برنامه ریزی دقیق داریم.

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه(مترو) ادامه داد: کار خطوط متروی شهرک‌های اقماری که منابع مالی آن از دو محل شهرداری و دولت است در چند مسیر کلید خورده است؛ پروژه اسلامشهر - پاکدشت در دست مطالعه است‌،خط  حرم امام (ره) - پرند در دست اجراست و امیدواریم با تخصیص اعتبارات لازم و به موقع تا پایان سال به طول 50 کیلومتر به ‌بهره‌برداری برسد؛ پروژه تهران-ورامین و گرمسار هم در دو فاز به طول 110 کیلومتر با تامین اعتبارات لازم اواخر سال 94 و اوایل سال 95 بهره برداری خواهد رسید.

درویشی در خصوص آخرین مراحل پیشرفت کار در خطوط مترو در حال ساخت داخل تهران و نیز برنامه یک ساله جاری هم اعلام کرد: 17 کیلومتر باقیمانده از خط 3 و 12 کیلومتر از خط 7 در سال جاری و باقیمانده خط 7 و 10 کیلومتر از خط 6 تا پایان سال 94 و باقیمانده خط 6 در سال 95 به شرط تامین بودجه و اعتبارات مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

مدیر عامل شرکت مترو در بخش دیگری از سخنانش به سختی‌ها و پیچیدگی‌های کار در ساخت و توسعه مترو آن هم در کلانشهر تهران به خاطر بافت‌های فرسوده شهری و تاسیسات اشاره کرد و گفت: جنس کار در مترو جز از طریق مدیریت جهادی و میدانی به سرانجام نمی‌رسد و مفتخریم که توانستیم به اتکای همین روحیه کاری بسیاری از غیرممکن‌ها را در این چند سال اجرایی کنیم که مصداق عینی آن بخش جنوبی خط 3 مترو است.

به گفته درویشی شرکت مترو تهران به اتکای مهندسی بومی و برنامه‌ریزی دقیق توانایی ساخت و بهره‌برداری بیش از 30 کیلومتر خط جدید در سال را دارد و این نیازمند تخصیص اعتبار لازم و به موقع است و چنانچه این اتفاق بیفتد بی‌تردید تا 3 سال دیگر همه خطوط در دست ساخت به بهره‌برداری کامل می رسد.

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه(مترو) تاکید کرد که فرهنگ کار در این شرکت همسو با رهنمودهای رهبری معظم انقلاب پیش می‌رود و سال جاری هم برنامه‌ریزی و پیشبرد امور شرکت مترو نیز در ذیل پیام سال 93" فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی"خواهد بود.

در این جلسه شهیری پارسا، معاون حمل و نقل ترافیک بازرسی شهرداری تهران از تلاش‌های شبانه‌روزی و حجم فعالیت‌های گسترده در خطوط در دست ساخت شرکت مترو تقدیر کردوصادق منیری مدیر بازرسی شرکت راه آهن شهری تهران و حومه(‌مترو‌) هم گزارشی از فعالیت‌های حوزه تحت مدیریت خود ارائه کرد.
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.