سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دو خبر از بحرین:

استخدام پزشکان پاکستانی برای کار در بحرین/ فعاليت‌های کمپين موسوم به "فرياد زنداني های سياسی" بحرين پايان يافت

یک روزنامه پاکستانی، با انتشار یک آگهی برای استخدام پزشکان این کشور در بحرین، به آنها برای کار با مزایای عالی در این کشور وعده داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم،  یک روزنامه پاکستانی، با انتشار یک آگهی برای استخدام پزشکان این کشور در بحرین، به آنها برای کار با مزایای عالی در این کشور وعده داد.

بیمارستان دانشکده پزشکی "ملک حمد" در بحرین در یک روزنامه پاکستانی از پزشکان برای فعالیت در بحرین دعوت به عمل آورد.

در آگهی این بیمارستان پنجشنبه آینده 17 آوریل 2014 تاریخ مصاحبه با متقاضیان در هتل ماریوت اسلام آباد پایتخت پاکستان تعیین شده و این بیمارستان در این آگهی اعلام کرده است که به مشاورانی در جراحی زیبایی، رادیولوژی، دارو، بیماریهای خون، بافت شناسی و پزشکی هسته ای نیاز دارد. در این آگهی همچنین آمده است از مشاوران در تخصص های دیگر نیز استقبال می شود.

در این آگهی اعلام شده است متقاضیان باید در زمینه تخصص خود دو سال تجربه کاری داشته باشند و از دانشکده پزشکان و جراحان پاکستانی "FCPS” مدرک دریافت کرده باشند.
براساس این آگهی، قراردادها دو ساله خواهد بود و پزشکان از مزایای مسکن، حمل و نقل، بیمه، آموزش و پرورش، بلیط های سفر سالانه، مرخصی با حقوق براساس قوانین بحرین برخوردار خواهند بود.

استخدام این پزشکان درحالی است که در جریان انقلاب بحرین، شمار قابل توجهی از پزشکان، پرستاران و امدادگران بحرینی به بهانه کمک به مجروحان و درمان آنها اخراج و حتی بازداشت و محاکمه شدند.


همچنینشبکه تلویزیونی اللؤلؤه در خبری اعلام کرد : فعالیت‌های کمپین موسوم به «فریاد زندانی های سیاسی» بحرین با تاکید بر لزوم احکام قضایی عادلانه و مستقل و آزادی فوری همه زندانیان سیاسی که در معرض بدترین شرایط قرار دارند، پایان یافت.

 "لیال خروبی" در گزارش ارسالی خود به این شبکه گفت: فریادی از زندانهای بحرینی در برابر خشونتهای جلادهای نظام بحرین و سلطه گری رژیمی که حقوق شهروندان خود را نادیده می گیرد بلند شده است.

این فریادها در قالب کمپینی است که بازداشت شدگان زندان «حوض الجاف» بحرین در یادبود قربانیان شکنجه های  جلادان بحرینی تشکیل داده اند. فعالیتهای این کمپین شامل تحریم جلسات غیر قانونی محاکمه دادگاهها از سوی زندانیان است. در روز آخر فعالیت کمپین اعضای آن نیز دست به اعتصاب غذا زدند.

آنها سیاستهای اتخاذ شده رژیم آل خلیفه و شکنجه های انتقامجویانه ضد بازداشت شدگان بحرینی  را محکوم کردند.

این معترضان بحرینی شکایتی را تنظیم کرده و به مسئول امور شکنجه ها در سازمان ملل ارائه دادند.

در پایان فعالیتهای این کمپین، معترضان تاکید کردند باید دستگاه قضایی حکمهای عادلانه و مستقلی صادر کند و همه زندانیان سیاسی را آزاد کند. زیرا حقوق آنها در دوره بازجویی و بازداشتگاهها نادیده گرفته شده است. همچنین از همه جریان‌های سیاسی و انقلابی و حقوقی و رسانه هایی که  فعالیتهای آنان را پوشش دادند تشکر کردند . 

خبرنگار شبکه اللؤلوه در پایان گزارش خود گفت: این فریادها همچنان تاج و تخت کسانی را که چهار دهه در راس قدرت قرار دارند به لرزه خواهد انداخت. زیرا رژیم آل خلیفه همواره تلاش کرده است اراده ملت را بشکند. اما تا زمانی که این معادله را که صاحبان حق همواره پیروزند فراموش کند به طور حتم و یقین به زباله دان تاریخ خواهد پیوست.


انتهای پیام/ 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.