سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان/

بیمه شدن 26 هزار نفر بافنده فرش در کرمان‌

رییس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: جلساتی در زمینه سند اجرایی صنعت فرش استان کرمان با بخش خصوصی در اتاق بازرگانی داشتیم و کار در مرحله نهایی است و درخواست تامین اعتبار برای ایجاد کارخانه ریسندگی و یا فعال شدن کارخانه قبلی به منظور تامین نیاز استان را داریم.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ، "ناصر عباسپور" عصر روز یکشنبه در جلسه ستاد توسعه صنعت فرش دستباف استان کرمان اظهار کرد: حدود 70 هزار بافنده فرش در استان داریم و از این تعداد برای 2446 نفر در سال 92 کارت قالی بافی صادر شده و با هماهنگی تامین اجتماعی و فنی حرفه‌ای و دریافت گواهی فنی حرفه‌ای، برای 1756 نفر با بیمه تامین اجتماعی عقد قرارداد شده است.

وی افزود: 27 دوره آموزشی رایگان برای بافندگان برگزار شده، در هر دوره 40 نفر حضور داشته و در مجموع در سال گذشته 1080 نفر آموزش رایگان در طراحی، رنگ و نقطه گذاری دیده‌اند.

عباسپور تصریح کرد: هر ساله المپیاد فرش دانش آموزی و دانشجویی را با همکاری دانشگاه شهید باهنر و آموزش و پرورش استان برگزار می‌کنیم که برترین‌های این المپیاد به کشور معرفی می‌شوند و در همین راستا یکی از دانشجویان برتر را به نمایشگاه دموتیکس آلمان اعزام کردیم.

وی بیان کرد: در منطقه شهداد و اطراف آن 15 کارگاه متمرکز و نیمه متمرکز قالی‌بافی داریم که بیش از 200 نفر در این کارگاه‌ها مشغول شده و ظرف سال گذشته 1000 متر فرش توسط آنها تولید شده است.

رییس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: به 67 نفر از بافندگان تک باف استان در سال گذشته برای دریافت تسهیلات 30 میلیون ریالی به بانک معرفی و تعدادی دریافت کرده‌اند و 12 پرونده پشتیبان از صندوق مهر امام رضا(ع) از 50 میلیون تومان به بالا معرفی شده و تعدادی از این تسهیلات اخذ شده و برخی در دست اقدام است.

وی تصریح کرد: جلساتی در زمینه سند اجرایی صنعت فرش استان کرمان با بخش خصوصی در اتاق بازرگانی داشتیم و کار در مرحله نهایی است و درخواست تامین اعتبار برای ایجاد کارخانه ریسندگی‌ یا فعال شدن کارخانه قبلی به منظور تامین نیاز استان را داریم.

عباسپور گفت: 39 هزار نفر بافنده فرش را به بیمه معرفی کرده ایم که 26 هزار نفر بیمه قطعی شده‌اند و استمرار این بیمه ادامه دارد و شامل بازنشستگی، از کار افتادگی، درمان و فوت می‌شود.

انتهای پیام /م
منبع: ایسنا
برچسب ها: کرمان ، بیمه ، بافنده
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.